Μεγάλα ονόματα και υπέροχες παραστάσεις περιλαμβάνει και το φετινό καλοκαίρι το πρόγραμμα του 35ου Φεστιβάλ Πάτρας 2016- Θεσμός Αρχαίου Δράματος του Οργανισμού Καλλιτεχνικών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων Πάτρας.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ του ΟΚΠΕ, Ανδρέας Α. Ανδριόπουλος, σε συνέντευξη Τύπου που έγινε το μεσημέρι της Τετάρτης στον χώρο του θεάτρου «Λιθογραφείον» μίλησε για τους στόχους και τις εκδηλώσεις του φετινού φεστιβάλ το οποίο εδώ και 35 χρόνια αποτελεί μία κυψέλη πολιτισμού που έχει δώσει την δυνατότητα στους Πατρινούς να παρακολουθήσουν από κοντά αξέχαστες και μοναδικές παραστάσεις με τα μεγαλύτερα ονόματα της θεατρικής σκηνής, αλλά και του καλλιτεχνικού πενταγράμμου.

Το φετινό φεστιβάλ ξεκινάει την δραστηριότητα του την 1η Αυγούστου με τον Σταμάτη Κραουνάκη να δίνει μία ξεχωριστή συναυλία. Αναλυτικά το πρόγραμμα των καλλιτεχνικού εκδηλώσεων 35ου Φεστιβάλ Πάτρας 2016 - Θεσμός Αρχαίου Δράματος έχει ως εξής:


Δευτέρα 1 Αυγούστου 2016

Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών 21:30

Ομάδα Ελληνικού Μουσικού Θεάτρου Σπείρα Σπείρα

Σταμάτης Κραουνάκης ONE MAN SHOW
«ΟΛΟΙ ΕΝΑ» Φίλα με - Τρεις γενιές τραγούδια

Σκηνικό: Γιάννης Μουρίκης

Φωτισμοί: Κώστας Μπλουγουράς

Κοστούμια: Μαρία Καραπούλιου

Ήχος: Δημήτρης Σωτηρόπουλος + Κώστας Χριστοφής

Βοηθός σκηνοθέτη: Χρήστος Μουστάκας

Παραγωγή: Ομάδα Ελληνικού Μουσικού Θεάτρου – Σπείρα Σπείρα

Οργάνωση παραγωγής : Ελένη Συροπούλου

Προβολή & Επικοινωνία: Δέσποινα Κραουνάκη

Σχεδιασμός προγράμματος : Χρήστος Μουστάκας

Για δύο ώρες στο πιάνο ο Σταμάτης Κραουνάκης ερμηνεύει τρεις γενιές τραγούδια σε κοινή πορεία με τα αισθήματα και τα όνειρα μας. Όλα αυτά τα τραγούδια που μας κάνανε συνοδοιπόρους στα χρόνια και μας δώσανε διαβατήριο στις συντροφιές, στα σπίτια των Ελλήνων.

Επιλογή από λατρεμένα τραγούδια ενωμένα με ρετσιτατίβα και σπουδαία μικρά ποιητικά κείμενα βαφτισμένα στη μουσική που δε σταματάει ποτέ.
Σουΐτα αισθημάτων, λειτουργικό της Αγάπης.. Τόσα βράδια μια ζωή..


Πέμπτη 4, Παρασκευή 5 Αυγούστου 2016

Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών 21:30

Λυκόφως - Γ. Λυκιαρδόπουλος & ΣΙΑ ΕΕ

Αισχύλου «ΟΡΕΣΤΕΙΑ»

Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης

Διασκευή, σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς

Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη

Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη

Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος

Κίνηση: Σταυρούλα Σιάμου

Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος

Βοηθοί σκηνοθέτη: Σύλβια Λιούλιου, Νικολέτα Φιλόσογλου

Βοηθός σκηνογράφου: Θάλεια Μέλισσα

Ερμηνεύουν: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Καριοφυλλιά Καραμπέτη, Νίκος Κουρής, Στεφανία Γουλιώτη, Νίκος Ψαρράς, Άλκηστις Πουλοπούλου, Δημήτρης Παπανικολάου, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Σύρμω Κεκέ, Χριστίνα Μαξούρη, Πολύδωρος Βογιατζής

Ένα «κλειστό κύκλωμα» 12 ηθοποιών βιώνει την κατάλυση του πρωτόγονου κράτους χωρίς εγγυήσεις δικαίου που βασίζεται στη βία και το πέρασμα σε ένα κράτος δικαίου που βασίζεται στην ειρήνη και τη δημοκρατία χωρίς όμως εγγυήσεις κατάκτησης της πολυπόθητης προσωπικής ευτυχίας και ελευθερίας.

Η Ορέστεια είναι τριλογία από αρχαίες Ελληνικές τραγωδίες, γραμμένες από τον τραγικό ποιητή Αισχύλο και παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά το 458 π.Χ. στη γιορτή των Διονυσίων. Αποτελείται από τις τραγωδίες «Αγαμέμνων», «Ευμενίδες» και «Χοηφόροι», ενώ είναι η μόνη αρχαία σωζόμενη τριλογία.


Δευτέρα 8 Αυγούστου 2016

Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών 21:30

5η Εποχή Τέχνης – Σοφοκλή «ΑΝΤΙΓΟΝΗ»

Μετάφραση: Παναγιώτα Πανταζή

Σκηνοθεσία: Θέμης Μουμουλίδης

Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος

Σκηνικά - κοστούμια: Παναγιώτα Κοκκορού

Σχεδιασμός ήχου: Γιάννης Λαμπρόπουλος

Ερμηνεύουν: Nικήτας Τσακίρογλου, Ιωάννα Παππά, Σταύρος Ζαλμάς, Νίκος Αρβανίτης, Ελένη Ζαραφίδου, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Κώστας Φαλελάκης, Κώστας Βελέτζας, Γιώργος Παπαπαύλου, Μάνος Καρατζογιάννης, Γιώργος Νούσης.

Στην Αντιγόνη, ένα από τα κορυφαία κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, κείμενο βαθύτατα πολιτικό, η ανάγκη του ελεύθερου ανθρώπου να ζει σύμφωνα με τα ηθικά του πιστεύω συγκρούεται με την ισχύ μιας αυθαίρετης και αλαζονικής εξουσίας. Και, αλήθεια, ποιος και πώς μπορεί να εκφράζει το σύνολο, ώστε να είναι νόμιμη και αποδεκτή η εξουσία του;

Η Θήβα, όπου βασίλευε η γενιά των Λαβδακιδών, βρίσκεται σε κατάσταση δεινής πολιτικής κρίσης - συνέπεια εμφύλιας διαμάχης. Οι δυο γιοι του τελευταίου βασιλιά, του Οιδίποδα, που χάθηκε χτυπημένος από τη βαριά κατάρα που κατατρύχει τους Λαβδακίδες, συγκρούστηκαν για τη διαδοχή.

Και, ενώ ο Ετεοκλής έμεινε να κυβερνά τη Θήβα, ο Πολυνείκης, εξόριστος, ξεσήκωσε στρατό από το Άργος για να επιτεθεί στην πόλη. Η επίθεση αποτυγχάνει, αλλά στη μάχη ο Ετεοκλής και ο Πολυνείκης αλληλοσκοτώνονται. Δεν απομένουν πλέον στη ζωή παρά οι δυο κόρες του Οιδίποδα, η Αντιγόνη και η Ισμήνη, τελευταίοι κρίκοι της αλυσίδας των Λαβδακιδών.

Η τραγωδία ξεκινά την αυγή μετά τη νίκη των Θηβαίων. Ο Κρέοντας, που έχει αναλάβει τώρα την εξουσία ως στενότερος συγγενής των γιων του Οιδίποδα, διατάζει να μείνει άταφος ο Πολυνείκης, ως προδότης της πατρίδας του, και ορίζει ποινή θανάτου εναντίον οποιουδήποτε παραβάτη της διαταγής του.

Η Αντιγόνη εξεγείρεται εναντίον της σκληρής προσταγής, που καταστρατηγεί τους άγραφους νόμους που προστατεύουν τους νεκρούς και προσβάλλει το ιερό αίσθημα της αδελφικής αγάπης, και αψηφώντας τον κίνδυνο επιχειρεί να θάψει τον αδελφό της.

Αυτός ο αγώνας ανάμεσα στην Αντιγόνη και τον Κρέοντα για το νεκρό σώμα του Πολυνείκη, συμπυκνώνει όλες τις εγγενείς στην ανθρώπινη κατάσταση συγκρούσεις (αρσενικού & θηλυκού, παλαιού & νέου, ιδιωτικού & κοινωνικού, δίκαιου & νόμιμου, ύπαρξης & θνητότητας, ανθρώπινου & θείου κλπ).

Η Αντιγόνη συλλαμβάνεται και καταδικάζεται από τον Κρέοντα σε θάνατο. Ωστόσο, από τη στιγμή που ξεστομίζει τη θανατική της καταδίκη, αρχίζει κιόλας ο δρόμος που οδηγεί προς την καταστροφή του.


Σάββατο 20 & Κυριακή 21 Αυγούστου 2016

Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών 21:30

ΕΠΙΣΗΜΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

Εθνικό Θέατρο – Σοφοκλή «ΑΝΤΙΓΟΝΗ»

Μετάφραση: Δημήτρης Μαρωνίτης

Σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός

Σκηνικά-Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Μουσική: Χαράλαμπος Γωγιός

Κίνηση: Πολίν Ουγκέ

Βοηθός σκηνοθέτη: Λίλλυ Μελεμέ

Ερμηνεύουν: Μπέτυ Αρβανίτη, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Κώστας Καστανάς, Αντώνης Κατσαρής, Αναστασία-Ραφαέλα Κονίδη, Μαρία Κωνσταντά, Δημήτρης Λιγνάδης, Βασίλης Μαγουλιώτης, Νίκος Μπουσδούκος, Αστέρης Πελτέκης, Μαρία Σκούντζου, Ευτυχία Σπυριδάκη, Λυδία Τζανουδάκη, Στέλα Φυρογένη, Αντωνία Χαραλάμπους, Γιάννης Χαρίσης.

Μουσικοί επί σκηνής
Κλαρινέτο: Αλέξανδρος Μιχαηλίδης/Κώστας Τζέκος

Κόρνο: Γιάννης Γούναρης/Μάνος Βεντούρας

Τρομπόνι: Γιάννης Καϊκης/Σπύρος Βέργης

Η σύγκρουση μεταξύ των δύο γιων του Οιδίποδα, Πολυνείκη και Ετεοκλή, για τον θρόνο της Θήβας έχει τελειώσει. Τα δύο αδέλφια βρίσκονται νεκρά στο πεδίο της μάχης. Ο Κρέων, ο νέος βασιλιάς της Θήβας, έχει δώσει διαταγή να παραμείνει άταφος ο Πολυνείκης, που πολέμησε ενάντια στην πατρίδα του.

Όμως η αδελφή του νεκρού, Αντιγόνη, αποφασίζει να τον τιμήσει με την πρέπουσα ταφή. Συλλαμβάνεται και οδηγείται στον Κρέοντα, που, τηρώντας τους νόμους της πολιτείας, την καταδικάζει σε θάνατο. Ο βασιλιάς παραμένει αμετάπειστος ακόμη και μετά την παρέμβαση του γιου του, Αίμονα, και διατάζει να θαφτεί η Αντιγόνη ζωντανή σε μια σπηλιά.

Ωστόσο, τα δεινά που έχει προβλέψει ο μάντης Τειρεσίας δεν θα αργήσουν να γίνουν πραγματικότητα. Η καθυστερημένη υπαναχώρηση του βασιλιά δεν θα προλάβει την καταστροφή. Η Αντιγόνη έχει απαγχονιστεί μέσα στη φυλακή της, ο Αίμονας έχει αυτοκτονήσει και η Ευρυδίκη, γυναίκα του Κρέοντα, ακολουθεί τον γιο της στο θάνατο.

Η Αντιγόνη παρουσιάστηκε πιθανότατα στα Μεγάλα Διονύσια του 441 π.Χ και γράφτηκε από τον Σοφοκλή σαν αντίδραση για την εξορία του Θεμιστοκλή, του νικητή της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας.

Στο έργο αυτό, ένα από τα αρτιότερα της αρχαίας ελληνικής δραματουργίας, η θεματική της σύγκρουσης μεταξύ των νόμων της ηθικής και των νόμων της πολιτείας φτάνει στην κορύφωσή της, με τους δύο ήρωες να επαληθεύουν την τραγική τους υπόσταση, κρατώντας, μέχρι τέλους, τη θέση στην οποία τους έφερε η μοίρα.


Τετάρτη 24 Αυγούστου 2016

Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών 21:30

Θέατρο Badminton

Tiger Lillies in Concert «MADAME PIAF»

Το βρετανικό Avant-garde συγκρότημα συνδυάζει με μοναδικό τρόπο τραγούδι και θέατρο δρόμου και επιστρέφει στην Ελλάδα παρουσιάζοντας μία παράσταση αφιερωμένη στην μεγάλη Εντίθ Πιάφ που περιλαμβάνει νέα τραγούδια εμπνευσμένα από την ίδια, καθώς και μεγάλες επιτυχίες της θρυλικής γαλλίδας τραγουδίστριας.

Martyn Jacques: Vocals, Accordion, Piano

Adrian Stout: Contra Bass, Musical Saw, Theremin, Vocals

Mike Pickering: Drums, Percussion

Η παράσταση «ΠΙΑΦ» είναι αφιερωμένη στην μεγάλη Εντίθ Πιάφ και περιλαμβάνει νέα τραγούδια εμπνευσμένα από την ίδια, καθώς και μεγάλες επιτυχίες της θρυλικής γαλλίδας τραγουδίστριας.

Το βρετανικό Avant-garde συγκρότημα συνδυάζει με μοναδικό τρόπο τραγούδι και θέατρο δρόμου, επιστρέφοντας στην Ελλάδα και παρουσιάζοντας την «ΠΙΑΦ» για τα 100 χρόνια από την γέννηση της μεγάλης τραγουδίστριας.

Οι Tiger Lillies δεν σταματούν ποτέ να μας εκπλήσσουν και να μας διασκεδάζουν με το πρωτότυπο και αμίμητο μουσικό τους ύφος και ταλέντο, αναβιώνοντας την μαγεία του Μεσοπολέμου και συγχωνεύοντας την με την σύγχρονη Gypsy Pank.

Martyn Jacques: VOCALS ACCORDION PIANO
Adrian Stout: CONTRA BASS, MUSICAL SAW, THEREMIN, VOCALS.
Mike Pickering: DRUMS, PERCUSSION.


Πέμπτη 25 Αυγούστου 2016

Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών 21:30

Επιχειρήσεις Λεμπέση

Αλέξανδρου Ρίζου Ραγκαβή - «ΤΟΥ ΚΟΥΤΡΟΥΛΗ Ο ΓΑΜΟΣ»

Σκηνοθεσία – Απόδοση κειμένου: Γιάννης Καλατζόπουλος

Μουσική Ενορχήστρωση: Δημήτρης Λέκκας – Φίλιππος Περιστέρης

Χορογραφίες: Κατερίνα Ανδριοπούλου

Σκηνικά - Κοστούμια: Άννα Μαχαιριανάκη

Φωτογραφίες: Νικόλας Κομίνης – Studio Kominis

Ερμηνεύουν: Γιάννης Βούρος, Τάνια Τρύπη, Κώστας Φλωκατούλας, Γιώργος Γιαννόπουλος, Άγγελος Μπούρας, Θοδωρής Αντωνιάδης, Λευτέρης Δημηρόπουλος, Δέσποινα Μπουγατιώτη, Θάλεια Χαραρά, Δανάη Αγγελάτου και ο Γιάννης Καλατζόπουλος

Ο πάμπλουτος αλλά ταπεινής καταγωγής Εμμανουήλ Κουτρούλης, ράφτης από την Σύρα, καταφθάνει στην Αθήνα συνοδευόμενος από τον κατεργάρη υπηρέτη του Στροβίλη, αποφασισμένος να ζητήσει σε γάμο την πανέμορφη, φιλόδοξη και πολύ νεώτερη του Ανθούσα, κόρη του μεγαλοξενοδόχου και κοινωνικά ανερχόμενου κυρ-Σπύρου.

Η Ανθούσα που έχει, κρυφά από τον πατέρα της, δεσμό με τον νεαρό κομψευόμενο Ξανθούλη, θέλοντας να αποφύγει αυτόν τον αταίριαστο γάμο χωρίς να δυσαρεστήσει τον πατέρα της, θέτει έναν όρο που είναι αδύνατον να πραγματοποιηθεί: θα πάρει τον Κουτρούλη, μόνο αν αφήσει τη ραπτική και γίνει …Υπουργός.

Ο ερωτοχτυπημένος Κουτρούλης αρχίζει τότε, με τη βοήθεια του υπηρέτη του, να αγοράζει υποστηρικτές που θα του εξασφαλίσουν…πρόθεσιν ψήφου. Ο ανταγωνισμός των τότε Μεγάλων Δυνάμεων (Αγγλία, Γαλλία, Ρωσία), η προθυμία συναλλαγής ορισμένων εκδοτών, η ευκολία με την οποία διάφοροι κομματάρχες, αλλάζουν στρατόπεδο με αντάλλαγμα διάφορα οφίτσια, η ματαιοδοξία κάποιων καλλιτεχνών που σπεύδουν να υμνήσουν το νέο αστέρι της πολιτικής, οι εκβιασμοί, τα σκάνδαλα και φυσικά η ευπιστία του μέσου νεοέλληνα ψηφοφόρου, θα κάνουν το θαύμα τους και ο Κουτρούλης θα οδηγήσει την Ανθούσα νυφούλα στην εκκλησία. Όλα φαίνεται να πηγαίνουν καλά ώσπου…


Παρασκευή 26 Αυγούστου 2016

Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών 21:30

ΑΦΟΙ Τάγαρη ΟΕ

Ζαχαρία Παπαντωνίου «ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ»

Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου

Πρωτότυπη Μουσική: Θωμάς Καραχάλιος

Σκηνικά - Κοστούµια: Κωνσταντίνος Ζαµάνης

Χορογραφία: Δηµήτρης Μαργαρίτης

Ψηφιακά Video: Νίκος Τσιµούρης

Κινούµενα Σχέδια: Βαγγέλης Σιγάλας

Βοηθοί Σκηνοθέτη: Αναστασία Σιωπίδου , Νίκος Μαραθάς

Εκπαιδευτική Σύµβουλος: Ιακώβου Ειρήνη - Δασκάλα 30ου Δ.Σχ.Περιστερίου

Βοηθός Σκηνογράφου: Αγαθού Αναστασία

Παίζουν: Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Μάνος Στεφανάκης, Γρηγόρης Ποιµενίδης, Κλεοπάτρα Μάρκου, Σωτήρης Μεντζέλος, Γιώργος Σύρµας, Παντελής Φλατσούσης και Γιώργος Φλωράτος.

Το βιβλίο “Τα Ψηλά Βουνά”, με τη βαθιά ελληνικότητα της γραφής του Ζαχαρία Παπαντωνίου γίνεται θεατρικό έργο, σε μια παράσταση, η οποία εξυµνεί την ελληνική ύπαιθρο, µε στόχο τη µύηση των παιδιών στη φυσιολατρία και το οµαδικό πνεύµα.

Ο Ζ. Παπαντωνίου (Ευρυτάν), το 1918 επί κυβερνήσεως Ελ. Βενιζέλου, συγγράφει κατ’ εντολή του Υπ. Παιδείας το πρώτο αναγνωστικό στη δηµοτική ελληνική γλώσσα: «Τα Ψηλά Βουνά». Για πρώτη φορά η εν χρήσει γλώσσα των νεοελλήνων διδάσκεται στις νεότερες γενιές με ένα έργο που υπήρξε ουσιαστικό και αξεπέραστο κατόρθωµα στην πενιχρή ιστορία της ελληνικής παιδαγωγικής λογοτεχνίας.

Στο βιβλίο, οι µαθητές, µε προτροπή του Δασκάλου τους, πραγματώνουν το όνειρο της εκδροµής. Tο όραµα της νεανικής αυτεξουσιότητας. Μαθαίνουν να αγαπούν την Ελλάδα τον εαυτό τους.

“Τα Ψηλά Βουνά” προκάλεσαν λυσσαλέες αντιδράσεις και κάηκαν δηµοσίως από τις κυβερνήσεις µετά το 1920. Το βιβλίο, που αποτελεί κοµβικό σταθµό στην ιστορία της νεοελληνικής σχολικής και λογοτεχνίας, επέστρεψε στα σχολεία µε τη νέα εκπαιδευτική µεταρρύθµιση της κυβέρνησης Βενιζέλου το 1929 και το 1933.

Το 1974 “Τα Ψηλά Βουνά” ξανατυπώθηκαν για τα δηµοτικά σχολεία της Μεταπολίτευσης. Σήµερα “Τα Ψηλά Βουνά” είναι η πρώτη επιλογή στα προγράµµατα φιλαναγνωσίας.


Τρίτη 30 & Τετάρτη 31 Αυγούστου 2016

Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών 21:30

Εθνικό Θέατρο – Αριστοφάνη «ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ»

Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης

Σκηνοθεσία: Μιχαήλ Μαρμαρινός

Μουσική: Δημήτρης Καμαρωτός

Σκηνικά: Γιώργος Σαπουντζής

Κοστούμια: Μαγιού Τρικεριώτη

Φωτισμοί: Thomas Walgrave

Κίνηση: Χρήστος Παπαδόπουλος

Καλλιτεχνική Συνεργάτις: Έφη Θεοδώρου

Βοηθός σκηνοθέτη: Θεοδώρα Καπράλου

Ερμηνεύουν: Γιάννης Βογιατζής, Gemma Carbone, Αθηνά Δημητρακοπούλου, Λένα Δροσάκη, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Άννα Κλάδη, Λένα Κιτσοπούλου, Σοφία Κόκκαλη, Λενιώ Λιάτσου, Ειρήνη Μαρκή, Αθηνά Μαξίμου, Γιώργος Μπινιάρης, Ελένη Μπούκλη, Ηλέκτρα Νικολούζου, Θέμης Πάνου, Αγλαΐα Παππά, Λένα Παπαληγούρα, Μαρία Σκουλά, Έλενα Τοπαλίδου, Χάρης Τσιτσάκης, Αιμίλιος Χειλάκης
Πιάνο: Λενιώ Λιάτσου

Ενώ ο Πελοποννησιακός Πόλεμος μαίνεται κρατώντας τους άντρες μακριά από τα σπίτια τους, η Λυσιστράτη πείθει τις γυναίκες της Αθήνας και της Σπάρτης να κάνουν αποχή από τα "συζυγικά τους καθήκοντα", με στόχο την κατάπαυση των εχθροπραξιών μεταξύ των δύο πόλεων.

Ταυτόχρονα, οι γυναίκες προχωρούν σε κατάληψη του ταμείου δημοσίων πόρων, από τους οποίους χρηματοδοτούνται οι πολεμικές επιχειρήσεις. Η δράση των γυναικών έχει άμεσα αποτελέσματα και το στρατόπεδο των αντρών αντιδρά με όλους τους δυνατούς τρόπους. Μετά από υπαναχωρήσεις, διαπληκτισμούς και διαπραγματεύσεις, η ειρήνη επιτυγχάνεται και το γεγονός γιορτάζεται με ένα βακχικό γλέντι.

Η Λυσιστράτη διδάχθηκε το 411 π.Χ., ενάμιση περίπου χρόνο μετά την καταστροφική ήττα που υπέστη η Αθήνα και η σύμμαχοί της κατά την εκστρατεία της Σικελίας. Μέσα σε αυτή την ατμόσφαιρα ο Αριστοφάνης απευθύνει μια ύστατη -εν μέρει φαρσική, εν μέρει τραγική- έκκληση για ειρήνη, γράφοντας το πιο αντιπολεμικό του έργο και ταυτόχρονα παραδίδει στην παγκόσμια λογοτεχνία ένα από τα ισχυρότερα σύμβολα γυναικείας επαναστατικότητας.


Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016

Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών 21:00

Θέατρο Τέσσερεις Εποχές

Γρηγόρη Χαλιακόπουλου «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»

Σκηνοθεσία: Γιάννης Μόρτζος

Σκηνικά-Κοστούμια: Φωτεινής Καρδάρα

Μουσική: Φίλιππας Περιστέρης

Βίντεο: Χριστίνα Οικονόμου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ειρήνη Παπαδημητρίου

Ερμηνεύουν: Γιάννης Μόρτζος, Γιούλη Ζήκου, Βαγγέλης Πετρόπουλος, Μανώλης Γεραπετρίτης, Βασίλης Σαμαρειτάκης, Ειρήνη Παπαδημητρίου. Για πρώτη φορά στην σύγχρονη σκηνή, τα έργα και οι ημέρες του μεγαλύτερου πολιτικού του 20ου αιώνα που σημάδεψαν την ιστορία του τόπου μας.


Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016

Συνεδριακό & Πολιτιστικό Κέντρο

Πανεπιστημίου Πατρών 20:30

Κοζάκοι της Ρωσίας

Ένα υπερθέαμα με 45 Συντελεστές

Δευτέρα 24 & Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2016

Θέατρο Λιθογραφείον 21:30

Από Μηχανής Θέατρο

Θεόκριτου - «ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΡΙΑ»

Σκηνοθεσία: Βάσια Βασιλείου

Βοηθός σκηνοθέτη: Γιάννης Τσούκας

Έρευνα & επεξεργασία κειμένου: Χρυσή Γιάντσιου Watrinett

Πρωτότυπη Μουσική: Φίλιππος Περιστέρης

Κατασκευή Μάσκας & Σκηνικών Αντικειμένων: Δημήτρης Λαπούσης

Κατασκευή ίυγκας: Nικόλαος Brass

Mακιγιάζ: Ελισάβετ Πέτρου

Φωτογραφία: Ελλη Σασσαγιάννη

Ερμηνεύουν: Βάσια Βασιλείου, Γρηγόρης Βαλτινός (ακούγεται ηχογραφημένη φωνή – μνήμη)

Η ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΡΙΑ είναι μια ξεχωριστή θεατρική εμπειρία, μια σκηνική ιεροτελεστία, ένα τελετουργικό με μαγγανείες, μαγικά βοτάνια, εκλεκτούς βακχικούς -και όχι μόνο-ήχους, που κινείται σε psysical theater προσεγγίσεις. Το κοινό γίνεται κοινωνός μιας ζωντανής τελετής αρχαιοτραγωδιακής μαγείας!

Η Βάσια Βασιλείου παραληρεί και εκστασιάζεται επί σκηνής και μέσα από κινησιολογικά μοτίβα επιχειρεί να μετουσιωθεί στη θεοκρίτεια Σιμαίθα και το αρχέτυπο θηλυκό, την αιώνια Γυναίκα ως ερωμένη (Σελάνα) - μάγισσα (Εκάτη) - θεά (Άρτεμις), αφού ο εραστής της Δέλφης την έχει εγκαταλείψει για κάποια άλλη.

Το Δωρικό θέατρο ή Αρχαίος Ελληνικός Μίμος είναι από τα λιγότερο γνωστά είδη αρχαίου δράματος. Για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία του Θεάτρου παγκοσμίως με αφορμή τη μελέτη και την έρευνα της Χρυσής Γιάντσιου επιχειρείται να αναπαρασταθεί επί σκηνής ο Αρχαίος Ελληνικός Μίμος.

Το κεντρικό στοιχείο που αφήνεται να διαφανεί σε αυτό το έργο του Θεόκριτου είναι ότι η μαγεία αποτελεί αποκλειστική πηγή ψυχολογικής δύναμης για την ευάλωτη θέση της γυναίκας του αρχαίου κόσμου απέναντι στην ανδρική εξουσία, παρόμοια όπως στην ευριπίδεια ιστορία της Μήδειας.


Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2016

Συνεδριακό & Πολιτιστικό Κέντρο

Πανεπιστημίου Πατρών 20:30

Ρωσικό Κλασικό Μπαλέτο Μόσχας Τσαϊκόφσκυ «ΚΑΡΥΟΘΡΑΥΣΤΗΣ» Μπαλέτο σε δύο πράξεις και τρείς σκηνές Λιμπρέτο: Αλέξανδρος Δουμάς και Μάριους Πετιπά βασισμένο στο ομώνυμο παραμύθι του Ε. Χόφμαν Διασκευή, Χορογραφία, Σκηνοθεσία: Vyacheslav Gordeeev Χορογραφία του τελικού ντουέτου της Μαρί και του Πρίγκιπα Β. Βαϊνόνεν Σκηνικά: Ι. Νέζνι, Κοστούμια: Τ. Τουλούμπιεβα.