Σχέδιο έκτακτης ανάγκης που παρακάμπτει την Ελλάδα και τον σιδηροδρομικό της άξονα, ενεργοποίησε η θυγατρική της Cosco στην Ελλάδα εξαιτίας των απεργιακών κινητοποιήσεων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή συνέχιση των δραστηριοτήτων της, αποκαλύπτει σήμερα η «Καθημερινή».

Όπως σημειώνει η εφημερίδα, η εξέλιξη έρχεται πριν περάσουν δυο εικοσιτετράωρα από την επισήμανση του επικεφαλής της Cosco, Xu Lirong στον Έλληνα πρωθυπουργό πως «καλό θα ήταν να μην γίνονται τόσες απεργίες». Λαμβάνει δε χώρα καθώς αναμένεται να αποσφραγιστεί η δεσμευτική προσφορά των ιταλικών σιδηροδρόμων για την εξαγορά του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ , η μόνη που υποβλήθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ την Τετάρτη.

Το σχέδιο της θυγατρικής της Cosco («business continuity planning»), που ήδη υλοποιείται, προβλέπει την δια θαλάσσης μεταφορά του 50% των εμπορευματοκιβωτίων που προέρχονται από την Ασία και έχουν ξεφορτωθεί στον ΟΛΠ με προορισμό την κεντρική Ευρώπη, στο λιμάνι της Σλοβενίας, Κόπερ και την από εκεί προώθηση τους στους τελικούς αποδέκτες.

Το άλλο 50% των φορτίων αυτών μεταφέρεται με φορτηγά στον συνοριακό σταθμό της Ειδομένης από όπου και παραλαμβάνεται από τους σιδηροδρόμους των Σκοπίων για να προωθηθεί επίσης προς την Κεντρική Ευρώπη.

Η υλοποίηση αυτού του σχεδίου εκτός από τα έσοδα που στερεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταδεικνύει τις συνθήκες απαξίωσης στις οποίες έχει περιέλθει η σιδηροδρομική εταιρεία. Απαξίωση στην οποία συνέβαλλε τόσο η πολύμηνη διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ελλάδας με την Ευρώπη λόγω των μεταναστών και προσφυγών που είχαν αποκλείσει την διέλευση στην Ειδομένη.