Με απόφασή του το Δ.Σ. της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Πατρέων «Καρναβάλι Πάτρας» στην τελευταία του συνεδρίαση την Τετάρτη 6 Απριλίου 2016 επέβαλε ποινές σε πληρώματα που συμμετείχαν στην παρέλαση του Σαββάτου και στην Μεγάλη Παρέλασης της Κυριακής του Πατρινού Καρναβαλιού 2016, αφού και στις δυο παρελάσεις δεν έλειψαν φαινόμενα τα οποία διαχρονικά εντοπίζονται και επαναλαμβάνονται κάθε χρόνο. 

Τέτοια είναι η συμμετοχή πολυάριθμων πληρωμάτων, συμπεριφορές οι οποίες είναι εις βάρος της παρέλασης αλλά και των συμμετεχόντων σ΄ αυτή, η χρήση καπνογόνων και βεγγαλικών, που βάζουν σε κίνδυνο την ασφάλεια της παρέλασης αλλά και των θεατών.

Σε συνδυασμό με τον σκοπό του κανονισμού συμμετοχής των πληρωμάτων που αναφέρει ότι:  

«-Οι εκδηλώσεις του Πατρινού Καρναβαλιού στις οποίες συμμετέχουν τα «Πληρώματα» να γίνονται κατά τρόπο που να συνδυάζεται αφ’ ενός μεν η μακρά Καρναβαλική παράδοση της πόλης, αφ’ ετέρου δε η ικανοποίηση των αναγκών που το έθιμο υπηρετεί σύμφωνα με τις ανάγκες που γεννάει η σύγχρονη εποχή.

-Η ποιοτική αναβάθμιση των εκδηλώσεων και η μέσω αυτών προβολή της πόλης.

-Η πραγματοποίηση όλων των εκδηλώσεων σε κλίμα ασφάλειας τόσο για τους συμμετέχοντες όσο και για τους θεατές.

-Η καταστολή του φαινόμενου της εμπορευματοποίησης το οποίο επιφέρει χαμηλή αισθητική παρουσία, αντικοινωνικές εκδηλώσεις, κινδύνους για την δημόσια ασφάλεια και αποβαίνει εις βάρος της όλης λειτουργίας του θεσμού του  Πατρινού Καρναβαλιού», το Δ.Σ. της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Πατρέων «Καρναβάλι Πάτρας» αποφάσισε:

1.Στο «αιτιολογικό» των ποινών, να προστεθούν σε όλα τα προτεινόμενα προς τιμωρία πληρώματα, η «χρήση καπνογόνων και η μη συμμόρφωση στον Κανονισμό Συμμετοχής Πληρωμάτων στις Εκδηλώσεις του Πατρινού Καρναβαλιού». 

2.Να επιβληθούν,  οι παρακάτω ποινές σε πληρώματα τα οποία συμμετείχαν στην παρέλαση του Σαββάτου καθώς και στην Μεγάλη Παρέλασης της Κυριακής:


3.Από την συνεδρίαση προέκυψε η ανάγκη να εμπλουτιστεί ο κανονισμός με βάση την εμπειρία των τελευταίων χρόνων, να επικαιροποιηθεί ο κανονισμός.  Αυτό ως θέμα θα συζητηθεί σε επόμενο Δ.Σ.