Έτοιμη είναι η μελέτη της επιστημονικής επιτροπής για την κατάθεση πρότασης για την διέλευση του τραίνου από την Πάτρα.  

Η πρόταση που έγινε μετά από πρωτοβουλία τριών πολυτεχνείων, του Μετσόβιου, της Πάτρας και της Ζυρίχης,  με τη μέθοδο «Test Planning Procedure», παρουσιάζεται στην Αγορά Αργύρη το βράδυ της Παρασκευής και το Σάββατο στο κοινό της πόλης. Η μελέτη των τριών Πολυτεχνείων έγινε με την συμμετοχή τεσσάρων μελετητικών γραφείων από την Ελλάδα, την Ελβετία και την Γερμανία που κατέθεσαν στα τέλη Μάιου τις προτάσεις τους.

Οι προτάσεις αυτές αξιολογήθηκαν από μία διεθνή επιστημονική επιτροπή εμπειρογνωμόνων σε θέματα αστικού, χωρικού και συγκοινωνιακού σχεδιασμού και τον Ιούνιο του 2015 συντάχθηκε ένα κατευθυντήριο πόρισμα-πρόταση προς τους αρμόδιους φορείς. Κύριο μήνυμα που περνάει η μελέτη αυτή είναι ότι το τραίνο δεν θα πρέπει να απομακρυνθεί από τον αστικό ιστό της Πάτρας, αλλά αντίθετα θα πρέπει να συνδεθεί με την καθημερινή ζωή της πόλης. 

Στο σχεδιαστικό της σκέλος η μελέτη προτείνει την επιφανειακή χάραξη της διέλευσης του τραίνου από το Ρίο έως τον σταθμό του Αγίου Διονυσίου, καθώς η υπογειοποίηση της γραμμής θα κοστίσει σύμφωνα πάντα με την μελέτη πολλά χρήματα παραπάνω. Στον Άγιο Διονύσιο θα δημιουργηθεί ένας νέος κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός.

Ένας σταθμός που θα διαμορφωθεί σε έναν συγκοινωνιακό κόμβο για όλα τα αστικά και υπεραστικά μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς δίπλα του προτείνεται η δημιουργία σταθμών αστικού και υπεραστικού ΚΤΕΛ, ενώ κάτω από αυτόν, στην βόρεια πλευρά του λιμανιού , προτείνεται σταθμός για κρουαζιερόπλοια, αλλά  και υδατοδρόμιο για υδροπλάνα.

Κομβικό σημείο της μελέτης είναι η σύνδεση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής με το λιμάνι και την λιμενική ζώνη, στην περιοχή του Φάρου, μέσω του οικοπέδου της πρώην «Πειραϊκής – Πατραϊκής» που ανήκει στον ΟΛΠΑ. 

Θυμίζουμε πάντως ότι η δημοτική αρχή ήδη έχει εκφράσει τις αντιρρήσεις της σε κάθε μορφή επιφανειακής χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής με το επιχείρημα ότι το ηλεκτροφόρο τραίνο και ο τοίχος που θα πρέπει να δημιουργηθεί, μπροστά από το λιμάνι θα αποκλείσει τη πόλη από την θάλασσα της.

Μάλιστα, στην σχετική ημερίδα που έγινε την Πέμπτη, αυτό που έκανε εντύπωση είναι ότι δεν ακούστηκε η αντίθετη άποψη, αυτή της δημοτικής αρχής, παρά το γεγονός ότι ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Χρήστος Κορδάς, τίμησε με την παρουσία του την όλη διοργάνωση, απευθύνοντας τον σχετικό χαιρετισμό. 

Να σημειωθεί ότι η έκθεση της πρότασης στην «Αγορά Αργύρη» θα είναι ανοικτή για το κοινό μέχρι τις 9 το βράδυ της Παρασκευής και το πρωί του Σαββάτου από τις 10 μέχρι τις 14.00. Η πρόταση της μελέτης αυτής έχει σταλεί ήδη από την επιτροπή στους αρμόδιους φορείς για παρατηρήσεις.