Σε ανακοίνωση της η δημοτική παράταξη και πρώην δημοτική αρχή «Τώρα για την Πάτρα», παίρνει θέση για το θέμα του θαλάσσιου μετώπου και της παραλιακής ζώνης, τονίζοντας τα εξής:

«Για πρώτη φορά μετά από την υπογραφή της “Σύμβασης “Προσωρινής Παραχώρησης” που υπεγράφη στις 24/1/2012 μεταξύ του ΟΛΠΑ Α.Ε. εκπροσωπούμενο από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Πλατυκώστα και του Δήμου Πατρέων εκπροσωπούμενο από τον τότε Δήμαρχο Γιάννη Δημαρά, έρχεται με επίσημο τρόπο μία πρόταση από το Υπουργείο προς διαβούλευση μία πρόταση για την οριστική επίλυση του προβλήματος του θαλάσσιου μετώπου της πόλης.

Δυστυχώς η πρόταση του Υπουργείου όχι μόνο δεν βρίσκεται προς την κατεύθυνση επίλυσης του προβλήματος αλλά αντίθετα αποτελεί μία επικίνδυνη για τα συμφέροντα της πόλης υπαναχώρηση αφού:

* Αγνοεί πλήρως όλες τις δεσμεύσεις των Κυβερνήσεων από το 2010 μέχρι και σήμερα.

* Παρόλο που θεωρεί υπαρκτή (άρα και νόμιμη) την Σύμβαση Προσωρινής Παραχώρησης, επικαλείται αόριστες διαδικασίες αφού στηρίζεται σε μία απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων του ΟΛΠΑ για μονομερή ακύρωση της σύμβασης προσωρινής παραχώρησης που δεν έχει καμία νομική ισχύ αφού αρμοδιότητα για την ακύρωση της σύμβασης έχουν μόνο τα Ελληνικά Δικαστήρια.

* Προτείνει στον Δήμο να συμφωνήσει και ο ίδιος στην ακύρωση της σύμβασης προσωρινής Παραχώρησης ώστε να παρακάμψει το σκόπελο της μη νομιμότητας της απόφασης του ΟΛΠΑ.

* Αγνοεί την υπ΄ αριθμ. 717/2015 απόφασή του έκρινε αντισυνταγματική την όλη διαδικασία σχεδιασμού της λιμενικής ζώνης της Πάτρας.

Και μόνο για τους παραπάνω λόγους δεν είναι δυνατόν ο Δήμος Πατρέων να μπει στην διαδικασία διαβούλευσης των υπολοίπων λεπτομερειών της προτεινόμενης Προγραμματικής Σύμβασης αφού και μόνο αυτοί οι λόγοι βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με τις βασικές διεκδικήσεις του Δήμου οι οποίες έχουν αποτυπωθεί με πολλαπλές ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.

Η παράταξη “Τώρα για την Πάτρα” πάντοτε τόνιζε ότι ανεξαρτήτως χαρακτηρισμού του παραλιακού μετώπου (λιμενική ζώνη, Αιγιαλός και παραλία κ.λ.π.) η συμμετοχή του Δήμου στην διαδικασία σχεδιασμού οφείλει να είναι κυρία και καθοριστική για αυτό και υποστήριζε την αναγκαιότητα της εκπόνησης ενός city port master plan.

Οφείλουμε να διεκδικήσουμε, όχι απλώς την οριστική παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου στο Δήμο, αλλά και την καθοριστική συμμετοχή του Δήμου σε όλες τις αποφάσεις σχεδιασμού του συνόλου του Παραλιακού Μετώπου της πόλης.

Η παράταξη «Τώρα για την Πάτρα»  έχει καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση και έχει προσπαθήσει να προωθήσει συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση (σχέδιο νόμου για την “Αστική Παραλία”) για να μπορέσουν να ξεπεραστούν οι θεσμικές περιπλοκές οι οποίες χρησιμοποιούνται από τους εκάστοτε Υπουργούς για να απομακρύνουν την οριστική λύση του προβλήματος.

Θεωρούμε ότι αυτή, είναι η μόνη διαδικασία που θεσμικά, όχι μόνο θα κατοχυρώνει τις όποιες αποφάσεις, αλλά αυτές θα παίρνονται με τέτοιο τρόπο που θα συμβάλουν στην βιώσιμη ανάπτυξη της πόλης, την βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών αλλά και στην ανταγωνιστικότητα των υποδομών».