Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις τελείωσαν, όμως για  τα εμπορικά καταστήματα και για τα μαγαζιά της Πάτρας, ήταν σαν να μην έγιναν ποτέ.

Τόσο μεγάλη ήταν η πτώση των εμπορικών καταστημάτων το διάστημα των θερινών εκπτώσεων, από το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου έως και στο τέλος του Αυγούστου. Πτώση που φτάνει τα όρια της καθίζησης, σε σύγκριση με τις περσινές καλοκαιρινές εκπτώσεις που ήταν εξίσου πτωτικές.

Κάθε πέρυσι και χειρότερα δηλαδή. Φέτος το κλείσιμο των τραπεζών, τα capital controls και όλοι οι υπόλοιποι αρνητικοί παράγοντες που προέρχονταν από το πολιτικό πεδίο, φαίνεται ότι έπαιξαν τον ρόλο τους στην «βουτιά» που χαρακτήρισε την εμπορική κίνηση, στην καρδιά του καλοκαιριού.

Τα στοιχεία που παραθέτει ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Πελοποννήσου και Νοτιοδυτικής Ελλάδας και γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας, Γιώργος Βαγενάς, στο patrasevents.gr είναι συγκλονιστικά.

«Μιλάμε για τεράστια πτώση της εμπορικής κίνησης στα καταστήματα της Πάτρας, σε σύγκριση πάντα με την περσινή χρονιά που ήταν και αυτή αρνητική. Η φετινή πτώση την περίοδο των καλοκαιρινών εκπτώσεων είναι της τάξεως του 31% με 40%, ανάλογα με το είδος που εμπορεύεται η κάθε επιχείρηση.  

Μόλις τις δύο πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων φάνηκε να υπάρχει μία κίνηση στην αγορά, από εκεί και πέρα ακολούθησε καθολική καθίζηση». Αν θέλουμε να μπούμε σε επιμέρους τομείς της πτώσης αυτής, ο κ. Βαγενάς τονίζει: «Στα καταστήματα ένδυσης και υποδημάτων η πτώση κυμάνθηκε από 20 % έως 25%. Όμως την μεγαλύτερη ζημία την υπέστησαν τα μαγαζιά που υπάγονται στον τομέα του βιβλίου, της ψυχαγωγίας και των παιχνιδιών, όπου εκεί η πτώση έφτασε το 70%».

Στα ίδια επίπεδα κυμάνθηκαν οι εκπτώσεις και στα υπόλοιπα αστικά κέντρα της Δυτικής Ελλάδας. Στον Πύργο,  για παράδειγμα, η πτώση έφτασε το 30% με 35%, ενώ στην Ναύπακτο κυμάνθηκε στο 35%.

Και όλα αυτά, σε μία περίοδο που με αφορμή τα capital controls οι προμηθευτές και οι εταιρίες τους ζητούσαν μετρητοίς τα χρήματα και είχαν ακυρωθεί ουσιαστικά οι υπόλοιποι τρόποι εμπορικών συναλλαγών. «Πλέον στην αγορά ισχύει μόνο ο νόμος των μετρητών» τονίζει ο κ. Βαγενάς. «Καταλαβαίνει, λοιπόν, κανείς ότι το μέλλον είναι κάτι παραπάνω από δυσοίωνο για τα εμπορικά μαγαζιά και τις επιχειρήσεις. Πηγαίνουμε πλέον στα καταστήματα μας για να τα ανοίξουμε, χωρίς να ξέρουμε το γιατί, χωρίς να ξέρουμε τον λόγο…».