Το θρυλικό VW Transporter έγινε 65 χρόνων!

Κάποιοι στην ηλικία των 65 χρόνων συνταξιοδοτούνται. Αυτό όμως συνεχίζει ακάθεκτο την επιτυχημένη του πορεία. Μιλάμε για το Transporter της VW ή αν προτιμάτε το Bulli των χίπις. Ποιος δεν το θυμάται ζωγραφισμένο με μαργαρίτες και στολισμένο με κορδέλες να κάνει τον γύρο του κόσμου;

Όλα ξεκίνησαν όπως αναφέρει το caranddriver το 1947 με ένα σχέδιο από μολύβι: ο Ολλανδός εισαγωγέας αυτοκινήτων Ben Pon είδε ένα απλό επίπεδο αυτοκίνητο στο εργοστάσιο της VW και παίρνοντάς το ως ιδέα σχεδίασε τις γραμμές του Transporter με το DNA του Beetle στο τετράδιό του. Δύο χρόνια αργότερα ο manager του εργοστασίου της VW, Heinrich Nordhoff, παρουσίασε τέσσερα πρωτότυπα: δύο vans ένα kombi και ένα μικρό λεωφορείο.

Οι σχεδιαστές χρησιμοποίησαν τον κινητήρα και τους άξονες του Beetle.Αντί όμως για το κεντρικό κυλινδρικό πλαίσιο του δημοφιλούς οικογενειακού μοντέλου το λεωφορείο είχε ένα ενωμένο σώμα που ήταν τοποθετημένο πάνω σε μία κλίμακα. Ο 1.1 λίτρων κινητήρας απέδιδε 24.5 ίππους στις 3.300 σ.α.λ. Μπορούσε να μεταφέρει 8 άτομα ενώ οι δύο πίσω σειρές καθισμάτων μπορούσαν εύκολα να μετακινηθούν και να δημιουργηθεί ένας χώρος 750 λίτρων για μεταφορά κάθε είδους αντικειμένων.

Ο Alfred Haesner, επικεφαλής του τεχνικού τμήματος της Volkswagen από το 1948 ως το 1952, δήλωνε τότε: «Αυτός ο τύπος αυτοκινήτου μπορεί εύκολα να χρησιμοποιηθεί σε κάθε τομέα των επιχειρήσεων, για βαριές δουλειές, για μεταφορά προσώπων, ως ασθενοφόρο ή ως κινητός σταθμός». Η παραγωγή ξεκίνησε στις 8 Μαρτίου του 1950 και κατασκευάζονταν 10 αυτοκίνητα την ημέρα. Μέχρι το τέλος της χρονιάς είχαν κατασκευαστεί 8001 Transporters. Η ζήτηση ήταν τεράστια κυρίως επειδή η τιμή του ήταν λογική και κάθε επιχείρηση επιζητούσε ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Γρήγορα άρχισαν και οι εξαγωγές.

Το 1951 στην έκθεση αυτοκινήτου του Βερολίνου έκανε την επίσημη παρουσίασή της η έκδοση με το πακέτο camping. Ξαφνικά το van με τον κινητήρα πίσω που είχε σχεδιαστεί για επαγγελματική χρήση άλλαξε πορεία. Ταξίδεψε στις Άλπεις κι έφτασε μέχρι την Ινδία με οδηγούς και επιβάτες hippies που ανακάλυπταν έτσι έναν καινούργιο κόσμο. Το ονόμασαν “Bulli”.

Τέσσερα χρόνια μετά την παρουσίασή του το 100.000ό Transporter βγήκε από τη γραμμή παραγωγής. Υπήρχαν περίπου 30 διαφορετικές εκδόσεις του. Η ημερήσια παραγωγή τώρα ήταν 80 αυτοκίνητα ημερησίως και δεν μπορούσαν να παραχθούν άλλα καθώς η ίδια γραμμή παρήγαγε και τα Beetle που τότε μεσουρανούσαν στην ευρωπαϊκή αγορά. Ήταν φανερό πως το Transporter χρειαζόταν το δικό του εργοστάσιο. Οι εργασίες κατασκευής του ξεκίνησαν στις αρχές Μάρτη του 1955 στο Stocken του Ανόβερου και ολοκληρώθηκαν μέσα σ' ένα χρόνο. Σήμερα πάνω από 11 εκατομμύρια Transporter έχουν παραχθεί παγκοσμίως.