Τα μέλη της διαδικτυακής ομάδας «Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας» ζητούν απαντήσεις σε μια σειρά ερωτημάτων σχετικά με το μέλλον του προαστιακού σιδηρόδρομου από τον πρώην πρόεδρο της ΕΡΓΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλο.

Σε σχετική ανακοίνωσή τους αναφέρουν τα εξής:

Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η τοποθέτηση του κ. Σπηλιόπουλου πρώην προέδρου της ΕΡΓΟΣΕ στην επιστολή “Προαστιακός SOS” (προς το παρών καμία αντίδραση από τους λοιπούς Φορείς), ωστόσο δεν αναφέρθηκε σε κάτι συγκεκριμένο δηλώνοντας ότι οι υφιστάμενες στάσεις θα εξακολουθούν να υπάρχουν και στη νέα γραμμή. Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι και να ενημερώσουμε την ομάδα «Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας» θα θέλαμε να μας απαντήσει ο κ. Σπηλιόπουλος:

  1. Οι κεντροβαρικές στάσεις του Αγίου Βασιλείου και Ρίου θα υφίστανται και στη νέα γραμμή η οποία θα διέρχεται υπόγεια από τα σημεία αυτά; Θα κατασκευαστούν υπόγειες στάσεις;
  2. Οι στάσεις Ακταίο, Καστελλόκαμπος, Αγυιά, Παναχαϊκή, υφιστάμενος Κεντρικός Σταθμός (Αγίου Νικολάου) και Άγιος Ανδρέας θα υφίστανται και στη νέα γραμμή στα ίδια σημεία;
  3. Το σημερινό τμήμα της σιδηροδρομικής Άγιος Ανδρέας – Ιτιές θα παραμείνει για αξιοποίηση ή θα καταργηθεί;
  4. Υπάρχει πρόβλεψη για μεταγενέστερη σιδηροδρομική διακλάδωση της νέας γραμμής για Νοσοκομείο – Πανεπιστήμιο;

 

Να υπενθυμίσουμε ότι η πρόσφατη προκήρυξη της ΕΡΓΟΣΕ για το τμήμα Αραχωβίτικα – Μποζαΐτικα δεν αναφέρει το που θα γίνουν οι στάσεις, ωστόσο αυτές αναφέρονται στην προκαταρκτική μελέτη η οποία περιλαμβάνει λιγότερες στάσεις από τις υφιστάμενες και σε νέα σημεία τουτέστιν: Άγιος Βασίλειος (κοντά στο γήπεδο), Ρίον (Οδό Εγνατίας) και όχι στα σημερινά σημεία των αντίστοιχων στάσεων μονολότι τα τελευταία είναι σε κεντροβαρική θέση και εξυπηρετούν πολύ καλύτερα.

Εάν λοιπόν κατασκευαστούν τα υπογειοποιημένα τμήματα του Αγίου Βασιλείου και Ρίου χωρίς στάσεις στα σημεία στων σημερινών στάσεων που βρίσκονται σαφώς σε κεντροβαρικότερη θέση εκ των υστέρων αυτό θα είναι αδύνατο οπότε θα απολεστεί η σημερινή άριστη εξυπηρέτηση που προσφέρουν.

Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η Αττικό Μετρό για να κατασκευάσει τις 3 εκ των υστέρων στάσεις μεταξύ Εθνικής Άμυνας - Χαλάνδρι χρειάστηκε να διακόψει τη λειτουργία του μετρό για αρκετό χρονικό διάστημα για να γίνουν οι στάσεις αυτές.

Βάση αυτού ο ΟΣΕ ο οποίος θα είναι αποδέκτης του έργου θα σταματήσει τη λειτουργία τόσο του υπεραστικού τραίνου όσο και του μελλοντικού προαστιακού για ΝΑ κατασκευαστούν οι υπόγειες στάσεις του Ρίου και του Αγίου Βασιλείου στην σημερινή τοποθεσία;

Υπενθυμίζουμε δε ότι στο Καστέλλοκαμπο δεν προβλέπεται στάση στη νέα γραμμή κάτι που πρέπει να αλλάξει.

Κλείνοντας θεωρούμε ότι οποιαδήποτε λύση με πανάκριβα φαραωνικά έργα πλήρους υπογειοποίησης της αστικής σιδηροδρομικής διέλευσης στο κέντρο της Πάτρας θα αποκλείσει το ενδεχόμενο να υπάρχει στάση στο πιο ζωτικό σημείο εξυπηρέτησης του σημερινού προαστιακού (στην καρδιά της πόλης), δεδομένο ότι η υπόγεια λύση προβλέπει σταθμούς στον Άγιο Διονύσιο και έπειτα στο Νέο Λιμάνι.

Για τα υπόλοιπα περί εκσυγχρονισμού του μέσου, οι στόχοι μας είναι κοινοί με την τοποθέτηση του κ. Σπηλιόπουλου αφού για να εξυπηρετηθεί ο διευρυμένος Δήμος Πατρέων το «τραινάκι» θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί λειτουργώντας σανΕπίγειο Μετρό «Αχαΐκό Μετρό» και να συνδεθεί με την Κ.Αχαΐα ενώ μελλοντικά και με το αεροδρόμιο του Αράξου.