Εθελοντές εκπαιδευτικούς που θα δεχτούν να εργαστούν δωρεάν προκειμένου να καλυφθούν οι περίπου 1.100 κενές θέσεις που υπολογίζεται ότι υπάρχουν στα σχολεία της χώρας εξετάζει να αναζητήσει το υπουργείο Παιδείας.

Ο υπουργός Ανδρέας Λοβέρδος μελετά έναν αδάπανο τρόπο κάλυψης των κενών. Ετσι σκέφτεται να ζητήσει εθελούσια συνεισφορά από εκπαιδευτικούς, οι οποίοι δεν εργάζονται ήδη ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι, με αντάλλαγμα μια μοριοδότηση που θα τους βοηθήσει να ανέβουν θέσεις στους πίνακες κατάταξης όταν γίνουν προσλήψεις, όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η εφημερίδα «Τα Νέα». Για το θέμα μίλησε σε συνέντευξή του χθες και ο ίδιος ο υπουργός, λέγοντας ότι «και το στοιχείο του εθελοντισμού παίζει».

Η λύση αυτή εξετάζεται από το υπουργείο, καθώς τα κενά στα σχολεία φαίνεται αδύνατο να καλυφθούν παρά το πάγωμα αιτήσεων συνταξιοδότησης εκπαιδευτικών μέχρι το τέλος του σχολικού έτους και την ανάκληση αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε διάφορους τομείς.

«Απομένουν ακόμη 1.100 κενά και μιλάω για κενά που αφορούν την επάρκεια στα σχολεία, όχι την πληρότητα, γιατί αυτός ο στόχος δεν επιτυγχάνεται πια. Δεν μπορώ να τα καλύψω αυτά τα 1.100 κενά γιατί δεν έχω άλλα κονδύλια» τονίζει ο κ. Λοβέρδος.

Σημειώνεται πάντως ότι υπάρχουν σχολεία όπου επιτρέπεται η εθελοντική διδασκαλία εκπαιδευτικών. Δεν πρόκειται για σχολεία της Πρωτοβάθμιας ή Βευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλά για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας όπου στον κανονισμό λειτουργίας τους αναφέρεται το εξής: Στα Σ.Δ.Ε. μπορούν να προσφέρουν διδακτικό έργο εθελοντές εκπαιδευτικοί ευαισθητοποιημένοι και ενημερωμένοι στη φιλοσοφία και το πρόγραμμα των Σ.Δ.Ε.. Η ανάθεση εθελοντικού διδακτικού έργου γίνεται μετά από εισήγηση του διευθυντή, σύμφωνη γνώμη του συλλόγου διδασκόντων και έγκριση του Τμήματος Αλφαβητισμού και Βασικής Παιδείας της ΓΓΔΒΜ. Επισημαίνεται ότι ο εθελοντής δεν αξιολογεί τους εκπαιδευόμενους.

Επίσης, εκπαιδευτές διαφόρων ειδικοτήτων, καλλιτέχνες και επιστήμονες μπορούν ομοίως να προσφέρουν έργο ενταγμένο στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Σχολείου (π.χ. εργαστήρια,ημερίδες ενημέρωσης, διαθεματικά σχέδια δράσης κ.ά.).