Το Δημοτικό Ωδείο Πατρών στο πλαίσιο της Μουσικής Θερινής Ακαδημίας θα παρουσιάσει το σεμινάριο του καθηγητή Ευγένιου Βούλγαρη με θέμα

"Εισαγωγή στην θεωρητική πρακτική της τροπικότητας, στα ιδιώματα της παραδοσιακής μουσικής του ευρύτερου Ελλαδικού χώρου" την Παρασκευή 11 Ιουλίου 2014,

ώρα διεξαγωγής : 17:00-20:00 στην αίθουσα συναυλιών Δημοτικού Ωδείου Πατρών Αράτου 23. 

Στο σεμινάριο θα δοθεί η ευκαιρία να γίνουν γνωστές οι αρχές της μελωδικής τροπικότητας καθώς και οι διαφοροποιήσεις των αρχών της, ανάλογα με το παραδοσιακό ιδίωμα που καθε φορά εξετάζεται. Επίσης, θα διερευνηθεί ο τρόπος που διαμορφώνεται το οργανολόγιο κάθε περιοχής ανάλογα με τις παραπάνω αρχές.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε ανθρώπους που ασχολούνται με οποιοδήποτε μουσικό είδος και παίζουν οποιοδήποτε μουσικό όργανο, και φυσικά επιθυμούν να έχουν μια πρώτη γνωριμία με την πλατιά έννοια της παραδοσιακής μουσικής και το θεωρητικό της υπόβαθρο. Οι συμμετέχοντες καλούνται να φέρουν μαζί τους τα μουσικά όργανα με τα οποία ασχολούνται, αφού το σεμινάριο θα έχει ταυτόχρονα και εργαστηριακό χαρακτήρα. 

Ευγένιος Βούλγαρης

Η μουσική του ενασχόληση ξεκίνησε με σπουδές στο χώρο της Βυζαντινής μουσικής, οι οποίες και ολοκληρώθηκαν με την απόκτηση του αντίστοιχου Διπλώματος. Από το 1992 ασχολείται συστηματικά με το ούτι και την παραδοσιακή μουσική μαθητεύοντας αρχικά δίπλα στο Χρήστο Τσιαμούλη, ενώ κοντά στον FahrettinCimenli παρακολούθησε μαθήματα στο yaylitanbur, την ερμηνεία των μακάμ, και τον αυτοσχεδιασμό με συχνές επισκέψεις στην Κωνσταντινούπολη από το 2001. Τα τελευταία χρόνια στα πλαίσια των καλοκαιρινών σεμιναρίων του Μουσικού Εργαστηρίου «Λαβύρινθος» στο Χουδέτσι έχει εστιάσει στη μελέτη της αφγάνικης και πέρσικης μουσικής.

΄Εχει πραγματοποιήσει συνεργασίες σε συναυλίες και ηχογραφήσεις με ένα μεγάλο αριθμό μουσικών δημιουργών. Ανάμεσά τους οι: RossDaly, Χρήστος Τσιαμούλης, Νίκος Κηπουργός, Δημήτρης Παπαδημητρίου, Νότης Μαυρουδής. Από το 1995 συνεργάζεται με την Ορχήστρα των Χρωμάτων παίζοντας μαντολίνο και μπουζούκι, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει συμπράξει με την Καμεράτα και την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

Η ενασχόλησή του με τη διδασκαλία αποτελεί σημαντική συνισταμένη της μουσικής του παρουσίας. Στη διδακτική του εμπειρία συμπεριλαμβάνονται η Σχολή Παραδοσιακών Οργάνων του Δημοτικού Ωδείου Πατρών, τα Μουσικά Σχολεία του Βαρθολομιού και της Πάτρας, καθώς και η συνεργασία του με τους καλοκαιρινούς κύκλους σεμιναρίων του Μουσικού Εργαστηρίου «Λαβύρινθος», και του «Μουσικού Χωριού», καθώς και το Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής, του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου στην Άρτα. Το 2007 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Fagotto (με την επιμέλεια του Τμήματος Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής) το βιβλίο του (σε συνεργασία με τον Βασίλη Βανταράκη) με τίτλο Το Αστικό Λαϊκό Τραγούδι του Μεσοπολέμου: Σμυρναίικα και Πειραιώτικα Ρεμπέτικα.

Στην προσωπική του δισκογραφία συμπεριλαμβάνονται τα Ταξίδια» (σε συνεργασία με την ερμηνεύτρια Δώρα Πετρίδη) και το «Το Μήνυμα του Πρίγκιπα» (σε σύμπραξη με το Χρήστο Γαλανόπουλο). Το συνθετικό του έργο περιλαμβάνει τη μελοποίηση μέρους των Ρουμπαγιάτ του Ομάρ Καγιάμ, και μουσική για τις θεατρικές παραστάσεις: «Η ιστορία ενός αιχμαλώτου», «Η Σταχομαζώχτρα», «Η Γυναίκα της Ζάκυνθoς», (Ιόνιο Θέατρο), «Τέλος του Παιχνιδιού» και «Πάπισσα Ιωάννα» (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας). Εξάλλου σε συνεργασία με τους Δημ. Μυστακίδη, Απ. Τσαρδάκα και Θεοδώρα Αθανασίου έχει πρόσφατα κυκλοφορήσει το cd με τίτλο «Αψιλίες» και σαν ντουέτο με τον Δημ. Μυστακίδη, το cd με τίτλο "Ψυθιρίζοντας το ρεμπέτικο".