Οι πολλές και ενοχλητικές διαφημίσεις που συναντούν πλέον οι χρήστες του Facebook έχουν προκαλέσει ιδιαίτερη δυσφορία και αρκετά αρνητικά σχόλια. Ωστόσο, το πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο, που πλέον φιλοξενεί προφίλ από το 25% των κατοίκων του πλανήτη, δεν δείχνει να πτοείται από τις κριτικές που δέχεται. Οπως ανακοίνωσε σήμερα, πλέον οι διαφημίσεις που θα εμφανίζονται στα προφίλ των χρηστών θα είναι βασισμένες στις διαδικτυακές συνήθειες τους. Με αυτό το τρόπο το Facebook προσπαθεί να αυξήσει την αποτελεσματικότητα των διαφημιστικών μηνυμάτων του, διεισδύοντας όμως όλο και περισσότερο στη προσωπική ζωή των χρηστών του.

Ηδη εδώ και αρκετό καιρό, το γνωστό μέσο κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούσε τα στοιχεία που «αποκάλυπταν» οι χρήστες του, είτε από σχόλια που έκαναν είτε από Like σε συγκεκριμένες σελίδες, για να προσαρμόζει τις διαφημίσεις του όσο το δυνατόν καλύτερα. Από εδώ και πέρα όμως, το Facebook δεν θα αρκείται στο να συλλέγει πληροφορίες εντός της δικής του πλατφόρμας. Οπως ανακοίνωσε η εταιρία του Μάρκ Ζούκερμπεργκ, από τις επόμενες εβδομάδες θα αρχίσει να συνεργάζεται με συγκεκριμένες διαφημιστικές εταιρίες, παραδίδοντας τους τα στοιχεία που συλλέγει από τους χρήστες της εντός αλλά και εκτός Facebook.

Για παράδειγμα, αν κάποιος κατεβάσει και χρησιμοποιεί στο κινητό του μια εφαρμογή, ή αν επισκέπτεται συχνά ιστοσελίδες συγκεκριμένου περιεχομένου, τότε είναι πολύ πιθανόν το Facebook να «ανιχνεύσει» τις κινήσεις του και να ενημερώσει τους διαφημιστές, ώστε να προσαρμόσουν τις... κινήσεις τους. Με αυτό το τρόπο, το δημοφιλές μέσο δικτύωσης πλέον θα παρουσιάζει πιο «στοχευμένες» διαφημίσεις στα προφίλ των χρηστών του.

Αυτή η αλλαγή προς το παρόν θα επηρεάσει μόνο τους Αμερικανούς χρήστες. Ωστόσο, με σταδιακά βήματα θα εφαρμοστεί και στις υπόλοιπες χώρες. Φυσικά, οι αντιδράσεις που έχουν προκύψει είναι πολλές και έντονες. Το Facebook όμως έχει προβλέψει και για αυτό, αφού κάθε χρήστης θα μπορεί να ρυθμίζει την «ιδιοτικότητα» του προφίλ του. Θα έχει την επιλογή είτε να απαλλαγεί πλήρως από το νέο σύστημα, είτε να «σιγήσει» τις διαφημίσεις που δεν τον αφορούν μέσω ενός νέου ειδικού μενού.

Το νέο σύστημα του Facebook, σύμφωνα με την ανακοίνωση του, θα γίνει ορατό στο διεθνές κοινό του μέσα στους επόμενους μήνες.