Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα κινητοποίηση από τα σωματεία δασκάλων και καθηγητών με κεντρικό ζήτημα διεκδίκησης τους μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση. Ανάλογες κινητοποιήσεις έγιναν σε άλλες περιοχές της χώρας και στο Υπουργείο Παιδείας. Αποτελεί πράγματι κοινή παραδοχή, πως η αναγκαιότητα μόνιμου διορισμού εκπαιδευτικών είναι μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά. Αυτό όχι για να βρουν απασχόληση οι χιλιάδες άνεργοι εκπαιδευτικοί, αλλά γιατί οι ανάγκες της εκπαίδευσης των παιδιών μας το επιβάλλουν. Συγκεκριμένα:

  • Τα χιλιάδες   οργανικά κενά εκπαιδευτικών, που έχουν προκύψει από την έλλειψη διορισμού εκπαιδευτικών εδώ και οχτώ χρόνια καλύπτονται συνεχώς με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Αυτοί όμως διορίζονται σταδιακά κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και όχι με το ξεκίνημά του, με αποτέλεσμα να έχουμε χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες και άνιση μεταχείριση των μαθητών.

  • Η εκπαίδευση δεν μπορεί να βασίζεται σε εποχιακούς εργαζόμενους, όπως είναι οι αναπληρωτές. Απαιτείται οι εκπαιδευτικοί να έχουν σταθερή εργασία, για να μπορούν να αφοσιώνονται στο έργο, που τους έχει αναθέσει η ελληνική πολιτεία και να μη βρίσκονται κάθε φθινόπωρο με τη βαλίτσα στο χέρι.

  • Το σχολείο έγινε μικρότερο και φτωχότερο, εφόσον επιλέχτηκε η συρρίκνωση διδακτικών αντικειμένων (μουσική, πληροφορική, φυσική αγωγή, θρησκευτικά, ευέλικτη ζώνη κ.λπ.), για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της μη επάρκειας εκπαιδευτικών.

  • Το ολοήμερο σχολείο μέρα με τη μέρα ακυρώνεται ως θεσμός, αφού εξυπηρετεί μόνο τη φύλαξη των μαθητών. Η κατάργηση του υπεύθυνου δάσκαλου ακυρώνει τον παιδαγωγικό ρόλο που επιτελούσε, εφόσον για πολλά χρόνια αυτός ήταν ο στυλοβάτης του θεσμού, ο οποίος μάλιστα κάλυπτε την ανυπαρξία της πολιτείας στη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών.

  • Η εφαρμοζόμενη πολιτική των περικοπών έχει δημιουργήσει στο οικοδόμημα της παιδείας μιζέρια και μαρασμό. Ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών και η κάλυψη του συνόλου των οργανικών κενών που έχουν δημιουργηθεί θα εμφυσήσει σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα άνεμο αισιοδοξίας και ελπίδας.

Την αναγκαιότητα των διορισμών στην εκπαίδευση την είχε αποδεχτεί και ο προηγούμενος Υπουργός Παιδείας, ο οποίος μιλούσε για 20.000 διορισμούς. Στη συνέχεια βέβαια πρόταξε την ευθυγράμμιση με τη δημοσιονομική προσαρμογή. Ωστόσο,  παιδεία χωρίς δασκάλους δεν μπορεί να υπάρξει Εφόσον δεν υπάρξει αλλαγή πολιτικής πλεύσης και προτεραιοτήτων, η υποβάθμιση στον εκπαιδευτικό χώρο θα συνεχίζεται και τα αποτελέσματα θα είναι ολέθρια.