Το θέατρο «Γραμμές Τέχνης» και η «GG Events Patras» παρουσιάζουν την πρωτοποριακή παράσταση «Frozen», μια ξεχωριστή καλλιτεχνική πρόταση στα δρώμενα της πόλης. Τρεις παγωμένες ψυχές μας συστήνονται μέσα από τρεις διαφορετικούς μονολόγους.

Είναι η Νάνσυ, η μητέρα που χάνει ανεξήγητα την κόρη της κάποια μέρα, είναι ο Ραλφ, κατά συρροή δολοφόνος και βιαστής της δεκάχρονης Ρόνα και τέλος η ψυχολόγος, που προσπαθεί να ξεκαθαρίσει το τοπίο, χωρίς να έχει λύσει η ίδια τους προσωπικούς της γρίφους.

Το «Frozen», της βρετανίδας συγγραφέα Bryony Lavery, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1998 στο Μπέρμινχαμ της Αγγλίας. Ο σκηνοθέτης του «Frozen» Βαγγέλης Λάσκαρης, μιλώντας στον Κώστα Νταλιάνη επιχειρεί να μας εισαγάγει στον περίεργο κόσμο της παράστασης.

Πώς προέκυψε η ενασχόλησή σου με το έργο;

Το έργο αυτό μου το γνώρισε κάποια χρόνια πριν ο Κώστας Μπάρας. Ο ρόλος του Ραλφ με είχε γοητεύσει και μάλιστα με αυτόν έδωσα και τις εισαγωγικές εξετάσεις στο υπουργείο πολιτισμού. Ήταν ένα μικρό απωθημένο για μένα αυτό το έργο.

Πού το κατατάσσεις ως είδος; Πρόκειται για ένα έργο θρίλερ, σύμφωνα με τα κινηματογραφικά πρότυπα;

Δεν τα πάω καλά με τις κατηγοριοποιήσεις και τις ετικέτες. Κοιτάξτε το «Frozen» ανήκει σε αυτά τα έργα που αν το κατατάξεις κάπου το μικραίνεις, νομίζεις πως κάτι θα λείπει, αν πεις ότι είναι μόνο θρίλερ, μόνο ένα κοινωνικό ή ψυχολογικό δράμα.


Ποιες είναι οι βασικές θεματικές του έργου;

Η ανθρώπινη δύναμη, που μπορεί να ξεπερνά και την μεγαλύτερη δυσκολία και να προχωρά.

Ο τίτλος «Frozen» σημαίνει παγωμένο, ακινητοποιημένο. Πώς σχετίζεται με το περιεχόμενο του έργου;

Οι ήρωες του έργου έχουν μια παγωμένη έκφραση – γνωστή σε όλους, κάπου την έχουμε ξαναδεί – λες κι αυτό που τους συνέβη τους καθήλωσε. Το μίσος τους κρατά παγωμένους και ακινητοποιημένους σε εκείνη την τρομερή στιγμή.

Τι προσθέτει στο έργο η μορφή των μονολόγων, που έχει επιλέξει η συγγραφέας;

Μοιάζει με στριπτίζ. Γδύνουν τις ψυχές τους οι χαρακτήρες μπροστά στο κοινό. Ερεθιστικό.

Πού έγκειται η τραγικότητα των ηρώων του έργου;

Μ’ αρέσει αυτό που είχε γράψει ο κύριος Γεωργουσόπουλος. «Ένας εγκληματίας άνθρωπος δεν παύει να είναι τραγικός, αφού είναι έρμαιο των φόβων του, της τύφλας του και των ενστίκτων του. Οι δύο γυναίκες απέναντι στο Τερατώδες Άλλο ανακαλύπτουν την κατανόηση και την συγχώρεση, την αγάπη την ταπεινότητα, τον οίκτο τον έλεο. Εξάλλου δι’ ελέου και φόβου η Τραγωδία περαίνει την κάθαρση των ελεεινών και φοβερών παθημάτων.


Υπάρχει κάθαρση στο τέλος για τους ήρωες;

Η Lavery την θεωρεί απαραίτητη, για να μην μένουν οι θεατές χωρίς ελπίδα.

Τι θα έλεγες στον Ραλφ, αν τον είχες μπροστά σου;

Θα φοβόμουν.

Αναρωτήθηκες τι θα έκανες, αν βρισκόσουν υποθετικά στην θέση της Νάνσυ;

Δεν θα βρεθώ, γιατί δεν έχω παιδιά και έχω επιλέξει να μην αποκτήσω.

Τι θέση έχει η συγχώρεση στην ζωή σου;

Είμαι τυχερός που έχω συγχωρεθεί για λάθη μου.

Η τέχνη μας δίνει έναν ασφαλή τρόπο για να εξερευνήσουμε το σκοτάδι μέσα μας;

Μας δίνει τον τρόπο, ναι. Ασφαλής είναι για το κοινό, αλλά για όσους όμως κάνουν τέχνη μάλλον επικίνδυνο.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ανεβαίνει το έργο αυτό στην Ελλάδα. Πώς προσέγγισες σκηνοθετικά το κείμενο;

Προσπαθώ να θυμάμαι πως η συναισθηματική εμπλοκή οδηγεί σε λάθους δρόμους.

Κατά πόσον αποτελεί εγγύηση, για μια επιτυχημένη παράσταση, ένα καλό θεατρικό κείμενο από μόνο του;

Είναι μια καλή αρχή.

Σε έργα με τόσο «σκοτεινό» θέμα υπάρχει περιθώριο για χιούμορ;

Παντού υπάρχει χώρος για χιούμορ, στις κηδείες συνήθως γελάμε.

Πώς επέλεξες τους συγκεκριμένους ηθοποιούς για τους ρόλους;

Η Κατερίνα Δημάτη με επέλεξε και την ευχαριστώ. Με την Λωρίνα Χατζημανώλη βρεθήκαμε στη συνέχεια και με τον Δημήτρη Μαγκλάρα συνεργάζομαι σε μία πιο μόνιμη βάση.

Ποιά τα συναισθήματα εσένα αλλά και όλων των συντελεστών λίγο πριν ξεκινήσουν οι παραστάσεις;

Ηρεμία.

Ποιές είναι οι συνήθεις ανησυχίες σου πριν από παραστάσεις;

Θα έχουμε κόσμο;

«Αν άκουγα τους κριτικούς, θα είχα πεθάνει μεθυσμένος σε κανένα χαντάκι», έγραψε ο Τσέχωφ. Ποιά είναι η δική σου σχέση με την κριτική;
Αν είναι καλή, δεν με ενοχλεί.

Με τι συναισθήματα και σκέψεις θα ήθελες να φύγει ο θεατής από την παράστασή σου;

Μου αρκεί να φύγει με σκέψεις και συναισθήματα.


Frozen - Συντελεστές

Συγγραφέας: Βryony Lavery

Μετάφραση: Λουκία Τζαννίδου

Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Λάσκαρης.

Επιμέλεια σκηνικών και κουστουμιών : Γιώργος Λιντζέρης

Σχεδιασμός Φωτισμών: Βαγγέλης Λάσκαρης.

Φωτογραφίες: Κατερίνα Λιακοπούλου και Γιάννης Κυλπάσης

Video Teaser: Θοδωρής Θεοδώρου Παραγωγή: GG Events

Παίζουν: Κατερίνα Δημάτη Λωρίνα Χατζημανώλη Δημήτρης Μαγκλάρας. Τη φωνή του χαρίζει στην παράσταση ο Μπάμπης Χατζηδάκης.

Ημέρες Παραστάσεων: Δευτέρα & Τρίτη, 31/10 & 1/11, 21:30 ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 70'

Τιμές Εισιτηρίων: Κανονικό: 10 ευρώ Μειωμένο (φοιτητικό, ανέργων, άνω των 65): 5 ευρώ Θέατρο «Γραμμές Τέχνης» Μαιζώνος 271, Πάτρα Τηλ. Κρατήσεων 694 475 1079.