Τα οδικά έργα τα τελευταία χρόνια τα ξορκίζουμε. Κάτι τα μεγάλα προβλήματα με τα έργα στους 5 αυτοκινητόδρομους, κάτι η κρίση, κάτι η στροφή προς τις σιδηροδρομικές μεταφορές με Ευρωπαϊκή εντολή, όλα μαζί έκαναν τα οδικά έργα να φαντάζουν ότι μας "τέλειωσαν".

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν θα έχουμε καθόλου οδικά έργα. Έτσι μετά την ολοκλήρωση των έργων στους αυτοκινητόδρομους θα εξακολουθήσουμε να έχουμε ενδιαφέρον για νέα μεγάλα οδικά έργα.

Νέες γενιές έργων έρχονται ουσιαστικά για να καλύψει τις τρύπες που έχει το οδικό δίκτυο. Πέρα όμως από αυτό θα καλύψει σημαντικές ανάγκες σε περιοχές της χώρας που σήμερα δεν έχουν καλή οδική κάλυψη και στερούνται των οδικών υποδομών που έχουν ή πρόκειται να αποκτήσουν άλλες περιοχές της χώρας.

Σήμερα το ypodomes παρουσιάζει τα 10 μεγαλύτερα φιλόδοξα πλάνα για τα οδικά έργα που θα μας συντροφεύσουν τουλάχιστον μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

1.ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ 475.000.000

Πρόκειται για το γνωστό αυτοκινητόδρομο, συνέχεια της Ολυμπίας Οδού καθώς περνά και από την περιοχή της Αρχαίας Ολυμπίας. Πρόσφατα ανακοινώθηκε πως ξεκινούν μέσα στον Δεκέμβριο οι πρώτες εργολαβίες οι οποίες θα είναι πολλαπλές (8-9 εργολαβίες).

2.ΙΩΑΝΝΙΝΑ-ΚΑΚΑΒΙΑ 280.000.000

Είναι ο αυτοκινητόδρομος συνέχεια της Ιόνιας Οδού. Σημαντικός δρόμος που καταλήγει στα σύνορα με Αλβανία και ολοκληρώνει το οδικό πλέγμα της Ηπείρου. Ετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης, ερώτημα το νούμερο των εργολαβιών.

3.ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ ΚΑΙ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ 226.000.000

Άγνωστο έργο με άγνωστο χρονοδιάγραμμα. Φορέας Υλοποίησης η Εγνατία Οδός.

4.ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΧΑΛΚΙΔΑΣ (ΝΕΑ ΛΑΜΨΑΚΟΣ-ΨΑΧΝΑ) 180.000.000

Εξαγγέλθηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση. Η νέα ετοιμάζει τα τεύχη δημοπράτησης με τη νέα μέθοδο της σαλαμοποίησης. Οι δημοπρατήσεις πιθανότατα θα ξεκινήσουν το 2016 αν και υπάρχουν δεύτερες σκέψεις για το έργο.

5.ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ-ΤΣΑΚΩΝΑ 150.000.000

Μελλοντικό έργο που πλέον περισσότερο ταιριάζει ως παρακλάδι του Μορέα παρά ως η νότιο-δυτική απόληξη της Ολυμπίας. Άλλωστε θα καταλήγει σε ανισόπεδο κόμβο ένωσης με τον αυτοκινητόδρομο προς Καλαμάτα και Σπάρτη. Η υλοποίηση του μακριά ακόμα.

6.ΔΡΑΜΑ-ΚΑΒΑΛΑ 150.000.000

Τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε61 με το τμήμα της Ανατ.Μακεδονίας-Θράκης να προηγείται. Οι μελέτες σε εξέλιξη, όμως οι πόροι για την κατασκευή του μάλλον θα πρέπει να αναζητηθούν από το πενιχρό νέο ΕΣΠΑ.

7.Ε.Ο ΒΥΤΙΝΑ-ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ: ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΛΑΓΚΑΔΙΩΝ-ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙΟΥ 100.000.000

Έργο που συνδέεται με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος. Το κόστος πολύ μεγάλο αλλά βελτιώνει τη σύνδεση σε ένα από πιο τουριστικά μέρη της χώρας. Ωστόσο και αυτό το έργο ανήκει στην μελλοντολογία.

8.ΒΟΑΚ: ΠΑΝΟΡΜΟΣ-ΕΞΑΝΤΗΣ (ΡΕΘΥΜΝΟ) 65.000.000

Εδώ πάλι είμαστε εν αναμονή της έναρξης των έργων. Έχει γίνει ο διαγωνισμός, έχουμε ανάδοχο και περιμένουμε να πάρει την έγκριση του Ε.Σ για να κυρωθεί από τη Βουλή και να υπογραφεί. Θα είναι το πρώτο από την παρούσα λίστα που θα το δούμε να υλοποιείται.

9.ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ Ε.Ο. ΛΑΡΙΣΑ-ΚΑΡΔΙΤΣΑ 61.800.000

Η Εθνική Οδός Λάρισα-Καρδίτσα είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα για την πετυχημένη διοίκηση της Περιφέρειας Θεσσαλίας που αποδεικνύει ότι η τοπική αυτοδιοίκηση όταν θέλει και ξέρει πως να το πάρει, μπορεί να κάνει θαύματα.

10. ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΜΕ ΛΙΜΑΝΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ 55.000.000

Σημαντικό έργο, καθώς το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει αναβαθμιστεί λόγω θέσης. Με δεδομένη τη σύνδεση με το σιδηρόδρομο το μέλλον για το μέλλον της Θρακικής πόλης μόνο θετικό φαίνεται πως θα είναι. Για τη δημοπράτηση μάλλον είμαστε ακόμα μακριά.