Τα πιο δημοφιλή νηστήσιμα μας κάνουν καλό αλλά κρύβουν και παγίδες για τη σιλουέτα μας. Δείτε ποια….

Θαλασσινά
Γιατί μας κάνουν καλό: Είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά και μπορούν να υποκαταστήσουν το κρέας αφού προσφέρουν στον οργανισμό πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας

Τι να προσέξετε: Να αποφύγετε το τηγάνισμά τους γιατί απορροφούν μεγάλες ποσότητες λίπους. Καλαμάρια, σουπιές, γαρίδες, καραβίδες και καβούρια μπορείτε να τα καταναλώνετε σε συνδυασμό με ρύζι, ζυμαρικά ή λαχανικά, γιατί συμβάλλουν στην επαρκή πρόσληψη πρωτεΐνης και το αίσθημα κορεσμού αλλά πάντα σε προσεγμένες ποσότητες και κυρίως ψητά, βραστά ή στον ατμό. Επίσης τα θαλασσινά περιέχουν αρκετή χοληστερίνη (Στα 100 γραμμάρια τα καλαμάρια: 237 mg χοληστερίνη, σουπιές: 350 mg, γαρίδες: 130 mg και χταπόδι: 100 mg).

Χαλβάς

Γιατί μας κάνει καλό: Αποτελεί πηγή των «καλών» μονοακόρεστων και πολυακόρεστων λιπαρών οξέων και είναι πλούσιος στις βιταμίνες Β και Ε. Παρασκευάζεται από το ταχίνι το οποίο προέρχεται από το σπόρο του σουσαμιού και έχει υψηλή διατροφική αξία.

Τι να προσέξετε: Τις θερμίδες του! Μία λεπτή φέτα χαλβά (ίση με δύο σπιρτόκουτα – 60 γραμμ.) περιέχει γύρω στις 300 θερμίδες. Αποφύγετε το χαλβά με σοκολάτα και ξηρούς καρπούς αφού έτσι αυξάνονται ακόμη περισσότερο οι θερμίδες που περιέχει.

Ταραμοσαλάτα

Γιατί μας κάνει καλό: Είναι πλούσια σε φώσφορο και κάλιο. Προτιμάτε τον άσπρο ταραμά, είναι ανώτερης ποιότητας, επειδή το ροζ χρώμα είναι προϊόν πρόσθετων τεχνητών χρωστικών ουσιών.

Τι να προσέξετε: Μόλις τα 100 γραμμ. ταραμοσαλάτας προσδίδουν γύρω στις 400 θερμίδες ενώ περιέχει αρκετό νάτριο. Χρειάζεται μέτρο γιατί η μεγάλη κατανάλωσή της μπορεί πολύ να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους.

Ελιές

Γιατί μας κάνουν καλό: Είναι πλούσιες σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που δρουν ευεργετικά στο καρδιαγγειακό σύστημα και αυξάνουν την καλή χοληστερόλη (HDL χοληστερόλη). Επίσης, περιέχουν σε υψηλές ποσότητες τις βιταμίνες Α και Ε και πολυφαινόλες γνωστές για την ισχυρή αντιοξειδωτική τους δράση.

Τι να προσέξετε: Τρεις μεγάλες ή 5 μικρές ελιές δίνουν 45 θερμίδες.

Λαγάνα

Γιατί μας κάνει καλό: Βρίσκεται στη βάση της μεσογειακής διατροφικής πυραμίδας και, εκτός από σύνθετους υδατάνθρακες (βασική πηγή ενέργειας για τον οργανισμό), περιέχει φυτικές ίνες και βιταμίνες Β και Ε.

Τι να προσέξετε: Τα 100 γραμμ. (μια μεγάλη φέτα δηλαδή) μπορεί να έχει μέχρι και 310 θερμίδες.

Το μυστικό

Νηστέψτε! Η νηστεία της Σαρακοστής μειώνει τα επίπεδα χοληστερίνης και τριγλυκεριδίων στο αίμα, βοηθά στην καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου και της αρτηριακής πίεσης, προστατεύει από την οστεοπόρωση και διάφορους τύπους καρκίνου, ευνοεί την καλύτερη λειτουργία του εντέρου και έχει αντιγηραντικές ιδιότητες.