Μπορεί να κλείδωσαν τις πόρτες του, έτσι ώστε να μην μπαίνει ο καθένας όποτε θέλει, όμως το «Εργοστάσιο Τέχνης», παραμένει λεηλατημένο.

Το θεατράκι που κτίστηκε για τις ανάγκες του θεσμού «Πάτρα, Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, 2006», εδώ και πάνω από έξι χρόνια παραμένει εγκαταλειμμένο και αφημένο στην τύχη του.

Και όχι μόνο αυτό. Ένα έργο που είχε κοστίσει στο δημόσιο 1,5 εκατομμύριο ευρώ,  το άφησαν ξέφραγο αμπέλι από το 2008 και μετά όπου έγινε ο σεισμός με αποτέλεσμα όλο αυτό το διάστημα να λεηλατηθεί από επιτηδείους.  

Πρόκειται για  ένα οικοδόμημα 1980 τ.μ. από μέταλλο και γυψοσανίδα που διαθέτει μεγάλη σκηνή και δυνατότητα φιλοξενίας 880 θεατών και 400 καλλιτέχνων, 5 εισόδους, 14 τουαλέτες για το κοινό, και κλιματισμό τελευταίας τεχνολογίας.

Όλα αυτά όμως μόλις για δύο χρόνια. Από τότε επικρατεί εγκατάλειψη σε έναν χώρο που θα μπορούσε να αποτελέσει κυψέλη θεατρικού πολιτισμού αυτής της πόλης, σε μία πόλη που έχει τόσες και τόσες ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες, χωρίς όμως να διαθέτει τις απαραίτητες θεατρικές υποδομές.

Οι αρμόδιοι μετά από σχετικά ρεπορτάζ που έγιναν στα ΜΜΕ (θυμόμαστε το φωτορεπορτάζ του Πατρινού φωτογράφου Οδυσσέα Ξεριζωτή το οποίο είχε απασχολήσει και τα αθηναϊκά κανάλια) αποφάσισαν επιτέλους να κλειδώσουν τις πόρτες του.


Κάπως αργά βέβαια. Το «Εργοστάσιο Τέχνης» στο εσωτερικό του έχει σχεδόν καταστραφεί  με το ηλεκτρολογικό του υλικό και ότι άλλο πολύτιμο μπορεί να υπήρχε εκεί να έχει κλαπεί. Παράλληλα, μετά το σεισμό του 2008 έχει εμφανίσει πρόβλημα στατικότητας. 

Η όλη εικόνα του έρχεται για να δέσει με το σκηνικό της εγκατάλειψης που χαρακτηρίζει την Ακτή Δυμαίων, την «νεκρή» βιομηχανική ζώνη της, με τα κλειστά εργοστάσια. Δίπλα από ένα κτίριο που κάποτε ήταν σήμα κατατεθέν της οικονομικής ανάπτυξης αυτής της πόλης, της Πειραϊκής Πατραϊκής.

Εκεί που πλέον στοιβάζονται και διαμένουν κάτω από άθλιες συνθήκες οικονομικοί μετανάστες, ελπίζοντας να βρουν κάποια στιγμή τον τρόπο για να διαφύγουν μέσω του λιμανιού της Πάτρας, προς την Ιταλία και από εκεί στην Ευρώπη.


Ένα ακόμα λοιπόν "νεκρό εργοστάσιο", αυτό το «Εργοστάσιο Τέχνης», δίπλα στα υπόλοιπα βιομηχανικά ή και βιοτεχνικά εργοστάσια, μιας πόλης που στην δυτική της είσοδο, προετοιμάζει από νωρίς τον επισκέπτη της για το τι πρόκειται να δει μπαίνοντας στο εσωτερικό της.

Το «Εργοστάσιο Τέχνης» στέκει εκεί ρημαγμένο σαν να περιμένει και αυτό τις απαντήσεις του από τους αρμοδίους. Γιατί τέτοια εγκατάλειψη; Μένει μόνο να μάθουμε τι σκοπεύει να κάνει για το ζήτημα η νέα δημοτική Αρχή και πως μπορεί να το αξιοποιήσει προς όφελος της Πάτρας.

(Οι φωτογραφίες είναι του Βασίλη Βόντα για το patrasevents.gr).