Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, στο πλαίσιο επιμόρφωσης των μελών της και μη , συνεχίζει και αυτή τη χρονιά την επιτυχημένη πορεία της. Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών προτίθεται να διοργανώσει στη Πάτρα από Σεπτέμβριο τα εξής σεμινάρια:

Ετήσιο Επιμορφωτικό πρόγραμμα 500 ωρών στην Ειδική Εκπαίδευση.

Στα βήματα της αξιολόγησης, «Το επιμορφωτικό πλαίσιο στο σχολικό περιβάλλον».

Εφαρμογές σύγχρονων διαδικτυακών εργαλείων στον χώρο εργασίας.

Το σεμινάριο για την ειδική εκπαίδευση

Αποτελεί κοινή παραδοχή ότι η παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης αποτελεί καθοριστικό παράγοντα προσωπικής επιτυχίας κάθε νέου και κάθε πολίτη με αναπηρία, αλλά και το σημαντικότερο μοχλό ανάπτυξης της κοινωνίας και της οικονομίας κάθε χώρας. Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, στο πλαίσιο επιμόρφωσης των μελών της και μη συνεχίζει και αυτή τη χρονιά την επιτυχημένη πορεία της στον τομέα της Εξειδίκευσης στην ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Εκπαίδευση είναι το σύνολο των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών στους μαθητές με αναπηρία και διαπιστωμένες εκπαιδευτικές ανάγκες ή στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο πλαίσιο των προβλέψεων της Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία.

Έτσι καθορίζεται και η υποχρέωση της πολιτείας να αναβαθμίζει διαρκώς την παρεχόμενη εκπαίδευση στα άτομα με αναπηρία όλων των ηλικιών και για όλα τα στάδια προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με την παροχή δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης - ενσωμάτωσης στη γενική εκπαίδευση (inclusive education) ή και ειδικής εκπαίδευσης. Κατά τη συμπερίληψη στα γενικά σχολεία, εφαρμόζονται ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, ανάλογα με τις αναπηρίες και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. 

Το πρόγραμμα εστιάζει στην αντιμετώπιση των εμποδίων στην εκπαίδευση και στην υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες στα πλαίσια της Καθολικής Σχεδίασης ή Σχεδίαση για Όλους, που είναι ο συστηματικός τρόπος παροχής εκπαιδευτικών μέσων και υπηρεσιών ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από μαθητές στη μέγιστη δυνατή έκταση λειτουργικών δυνατοτήτων τους.

Η Καθολική Σχεδίαση είναι το επιστημονικό πλαίσιο της εκπαιδευτικής πρακτικής και περιλαμβάνει εκπαιδευτικά μέσα και υπηρεσίες που είναι άμεσα προσβάσιμα από μαθητές με αναπηρία ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες και:

α) παρέχει ευελιξία στους τρόπους παρουσίασης των εκπαιδευτικών πληροφοριών, στους τρόπους που οι μαθητές αποκρίνονται ή επιδεικνύουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους, στους τρόπους εμπλοκής τους στη διαδικασία της μάθησης

β) μειώνει τα εμπόδια στη διδασκαλία, παρέχει κατάλληλη υποβοήθηση, διευκολύνσεις και προκλήσεις και υποστηρίζει την επίτευξη υψηλών προσδοκιών για όλους τους μαθητές,

γ) παρέχει Υπηρεσίες Υποστηρικτικών Τεχνολογιών (ΥΤ), που μπορεί να είναι κάθε συσκευή, εξοπλισμός, μέσο ή υλικό και λογισμικό πληροφορικής που χρησιμοποιείται για την επαύξηση, διατήρηση ή βελτίωση της λειτουργικής ικανότητας κάθε μαθητή.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί, το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, το ειδικό βοηθητικό προσωπικό και όλοι οι εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία να αποκτήσουν τη γνώση και τα εφόδια τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο ώστε μπορέσουν να ανταποκριθούν με επιτυχία στο δύσκολο έργο τους.
Ενδεικτικές θεματικές ενότητες:
 Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση: Θεωρητικό Πλαίσιο και Δομές

* Νομοθετικό Πλαίσιο, ΑΠΣ και ΔΕΠΣ Ειδικής Αγωγής

* Διεπιστημονική Συνεργασία

* Παιδαγωγική της Ένταξης και συμπερίληψη

* Αναλυτικά Προγράμματα Εκπαίδευσης: θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικές εφαρμογές

* Αρχική – Ενδιάμεση και Τελική Αξιολόγηση των μαθητών

* Διαδικασία Διάγνωσης – Διαφοροδιάγνωσης

* Διαφοροποιημένη Διδασκαλία

* Σχεδιασμός και Υλοποίηση Προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης

* Σύγχρονες Θεωρητικές Προσεγγίσεις στις Μαθησιακές Δυσκολίες

* Κατηγοροποίηση – Αξιολόγηση – Διάγνωση των ΜΔ

* Δυσλεξία, Δυσγραφία, Δυσορθογραφία, Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στην Ανάγνωση

* Κατάρτιση και Εφαρμογή Εξατομικευμένων Προγραμμάτων Εκπαίδευσης (ΕΠΕ)

* Ψυχική Υγεία και Ψυχοπαθολογία

* Στοιχεία Γενικής, Εξελικτικής, Σχολικής και Κλινικής Ψυχολογίας

* Νόηση- Νοημοσύνη: Ορισμοί και Έννοιες

* Συσχέτιση Νοημοσύνης και Μάθησης

* Εκπαιδευτικές Ανάγκες παιδιών με Νοητική Ανεπάρκεια

* Συστήματα Ταξινόμησης Νοητικής Ανεπάρκειας

* Σύνδρομο Down

* Ψυχοκινητική ανάπτυξη

* Εγκεφαλική παράλυση

* Διαταραχές Κινητικότητας

* Πολυαναπηρίες

* Εκπαίδευση Παιδιών με Τύφλωση

* Εκπαίδευση Παιδιών Κώφωση και Τυφλοκώφωση

* Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος: Αυτισμός: Γνωστικές και Ερμηνευτικές Προσεγγίσεις

* Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος: Asperger

* Μοντέλα και Προσεγγίσεις Παρέμβασης στον Αυτισμό

* Συμπτώματα, Κλινική Εικόνα, Διάγνωση και αντιμετώπιση της ΔΕΠ-Υ

* Προσαρμογές και διευκολύνσεις με υποστηρικτικές τεχνολογίες

* Λογισμικά για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

* Τεχνικές χρησιμοποίησης των Λογισμικών και των Υποστηρικτικών Τεχνολογιών

* Συμβουλευτική και Στήριξη Μαθητών

* Συμβουλευτική και Στήριξη Οικογένειας

Η Διάρκεια του προγράμματος είναι ένα έτος, 500 ώρες . Στη διαδικασία υλοποίησης του προγράμματος περιλαμβάνονται:  Εισηγήσεις, Πρακτική άσκηση, Συμμετοχή σε συνέδριο, e-learning (ασύγχρονη παρακολούθηση μέσα από διαδικτυακή πλατφόρμα), παροχή Λογισμικού, Αξιολόγηση των επιμορφούμενων για την πιστοποίηση των σπουδών.

Στο τέλος του προγράμματος θα δοθεί Πιστοποιητικό Ετήσιας Εξειδίκευσης στην Ειδική Εκπαίδευση (ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ) από το Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΤόπος Διεξαγωγής: Αθήνα – Λάρισα – Θεσσαλονίκη –Πάτρα. Έναρξη εγγραφών: Αύγουστος 2014

Τμήματα μέχρι 40 ατόμων. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας . Έναρξη μαθημάτων: 20-21 Σεπτεμβρίου 2014 . Πληροφορίες στη γραμματεία της ΕΕΦ τηλ. 2103635701  κα Θεοδωροπούλου Σούλα (ώρες 10.00-14.00)  και κα Ζωγοπούλου Δήμητρα (ώρες 15.00- 19.00)  και Ράπτης Γεώργιος 6944441221 ( Πάτρα ). Για επιπλέον πληροφορίες στο 6944333134.

"Το επιμορφωτικό πλαίσιο στο σχολικό περιβάλλον"

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών στο πλαίσιο επιμόρφωσης των μελών της αλλά και εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων συνεχίζει τις εκπαιδευτικές-επιμορφωτικές δραστηριότητες της και την επόμενη σχολική χρονιά.

Η αναγκαιότητα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, σε θέματα που αφορούν στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση της διδακτικής διαδικασίας και στη μετατροπή της σχολικής μονάδας σε μανθάνουσα κοινότητα, μέσω του αναστοχαστικού διαλόγου, αναδεικνύεται μέσα από τα ερευνητικά δεδομένα και καθιστούν επιτακτική την ουσιαστική, μακροχρόνια και σε βάθος κατάρτιση της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα λαμβάνει υπόψη του τις σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες και τις εκπαιδευτικές έρευνες και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (Δημόσιας-Ιδιωτικής).

Κύριος σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών αναφορικά με την ποιότητα της εκπαίδευσης, στην οποία το σημαντικότερο ρόλο διαδραματίζει ο ίδιος ο εκπαιδευτικός της τάξης με την ποιότητα της διδασκαλίας που προσφέρει.

Απ΄ όλα τα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού (ηλικία, σπουδές, εμπειρίες, φύλο κλπ), οι ικανότητες του, που σχετίζονται με τη διδασκαλία, (όπως είναι ο τρόπος παρουσίασης αφηρημένων εννοιών, οργάνωσης της σχολικής τάξης, πρόληψης και αντιμετώπισης προβλημάτων συμπεριφοράς, εμπλοκής των μαθητών στην επεξεργασία των δεδομένων, δημιουργίας θετικού κλίματος), συμβάλλουν περισσότερο στην ποιοτική διδασκαλία και εκπαίδευση (Isore, 2009).

Το Σχεδιασμό, την Επιστημονική Επιμέλεια και την Εποπτεία του προγράμματος διαμορφώνουν Δημόσια Πανεπιστήμια της χώρας. Εισηγητές του προγράμματος είναι Στελέχη της Εκπαίδευσης- Ερευνητές-Πανεπιστημιακοί- Σχολικοί Σύμβουλοι.

Περιεχόμενο Σπουδών

Οι εισηγήσεις αφορούν στις παρακάτω θεματικές:

1. Οργάνωση ατομικού φακέλου εκπαιδευτικού

2. Συνεργασία με τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας

3. Προφίλ μαθητικού δυναμικού στην τάξη

4. Επικοινωνία εκπαιδευτικού με την τάξη

5. Σχέδια μαθήματος ανά ειδικότητα.

6. Σχέδια Μικροδιδασκαλιών.

7. Αξιολόγηση της αλληλεπίδρασης του εκπαιδευτικού με την τάξη.

8. Παρουσίαση σχεδίων μαθημάτων (Μικροδιδασκαλίες).

Η διάρκεια του σεμιναρίου είναι: 60 ώρες Δια ζώσης: 30 ώρες (3 Σαββατοκύριακα 6-7/9, 20-21/9, 4-5/10), Εξ' αποστάσεως παρακολούθηση: 20 ώρες (εκπόνηση 2 εργασιών)
Παρουσίαση 1 εργασίας:10 ώρες. Κόστος Σεμιναρίου: 90 ευρώ για τους φυσικούς μέλη. 110 ευρώ μη μέλη - άλλες ειδικότητες εκπαιδευτικών 100 ευρώ για όσους έχουν παρακολουθήσει σεμινάριο επιμόρφωσης της Ε.Ε.Φ. 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του Σεμιναρίου θα χορηγηθεί Βεβαίωση παρακολούθησης από Δημόσια Πανεπιστήμια.
Για περισσότερες πληροφορίες – εγγραφές: Γέωργα Αναστασία: 2103635701 (15:00 – 19:00), Γεώργιος Ράπτης : 6944441221 (Πάτρα).

Εφαρμογές σύγχρονων διαδικτυακών εργαλείων στον χώρο εργασίας

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, στο πλαίσιο επιμόρφωσης των μελών της, εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων καθώς και κάθε εργαζόμενου – ανέργου, προεκτείνει τις εκπαιδευτικές - επιμορφωτικές της δραστηριότητες και στα Σύγχρονα Διαδικτυακά Εργαλεία.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (Δημόσιας και Ιδιωτικής), σε εργαζομένους αλλά και σε ανέργους, καθώς η επιμόρφωση σε θέματα Σύγχρονων Διαδικτυακών Εργαλείων αποτελεί, πλέον, απαραίτητο εφόδιο στη σημερινή ψηφιακή εποχή. ΚΥΡΙΟΣ ΣΚΟΠΟΣ αυτού του προγράμματος είναι η εξοικείωση με τη χρησιμοποίηση Σύγχρονων Διαδικτυακών Εργαλείων στο χώρο εργασίας, προς εξυπηρέτηση των καθημερινών ψηφιακών αναγκών σε ένα συνεχώς ψηφιοποιούμενο κόσμο.

Αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών
§Βασικές αρχές διαχείρισης προγραμμάτων του Η/Υ και διαχείρισης υλικού του Η/Υ §Διαχείριση – αναζήτηση πληροφοριών : Κείμενο – ήχος – εικόνα – βίντεο §Ασφάλεια Διαδικτύου-Κίνδυνοι & τρόποι αντιμετώπισής τους §Διαχείριση Ηλεκτρονικού ταχυδρομείου §Δημιουργία – διαχείριση διαδικτυακού προφίλ §Social Media :

Η σύγχρονη μέθοδος επικοινωνίας & εργασίας §Google Forms : Σύγχρονες μέθοδοι ηλεκτρονικής επεξεργασίας δεδομένων, ερωτηματολογίων, ψηφοφοριών, αιτήσεων, κ.λπ. §Διαδικτυακή αποθήκευση δεδομένων μεγάλου όγκου (Dropbox, Onedrive, CopyDrive) Ημερομηνία Έναρξης: ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ – ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014 Διάρκεια Σεμιναρίου: 40 ώρες: 20 Δια Ζώσης και 20 Εξ αποστάσεως(χρήση ηλεκτρονικής πλατφόρμας) Τόπος Διεξαγωγής: ΛΑΡΙΣΑ,ΑΘΗΝΑ,ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΠΑΤΡΑ Κόστος: 90 € Επιστημονικοί Υπεύθυνοι

•Λιόβας Δημήτρης: Ηλ/γος Μηχ/κός & Μηχ. Η/Υ, M.Sc. «Σύγχρονα Περιβάλλοντα Μάθησης & Παραγωγή Διδακτικού Υλικού» , M.Sc. «Εκπαίδευση Ενηλίκων» , Υπ. Διδάκτωρ Παν/μίου Θεσσαλίας

•Τανός Ηλίας: Φυσικός, M.Sc. «Τηλεπικοινωνίες», M.Ed. «Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση», Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Νέων Τεχνολογιών.
Για περισσότερες πληροφορίες- εγγραφές: Ζωγοπούλου Δήμητρα:2103635701-6936004508 (15:00-19:00)  Ράπτης Γεώργιος (Πάτρα ) 6944441221

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του Σεμιναρίου χορηγείται βεβαίωση παρακολούθησης.  Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν για περισσότερες πληροφορίες – εγγραφές: Γέωργα Αναστασία: 2103635701 (15:00 – 19:00)  Γεώργιος Ράπτης : 6944441221 (Πάτρα).